به گزارش خبرنگار ایرنا، رحیم عطائی پور روز سه شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان در رشت افزود: افرادی که مجوز اجرای طرح بوم خانه های گردشگری را دریافت کرده اند و شاغلان در این بوم خانه ها، از آموزش های لازم برخوردار می شوند.
وی با بیان اینکه ارائه آموزش های شایستگی برای شاغلان بوم خانه های گردشگری گیلان از سوی فنی و حرفه ای استان آغاز شده، اظهار کرد: این آموزش ها در روستاها با همکاری فرمانداری ها و شوراهای اسلامی روستاها انجام می شود.
عطائی پور بیان داشت: اگرچه بهره مندی از آموزش های ویژه مهارتی برای ارائه خدمات رسانی در بوم خانه های گردشگری اجباری نیست اما فراگیری این آموزش ها در پایداری شغل نقش مهمی برای افراد در همه حرفه ها از جمله در حوزه گردشگری دارد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان ارتقاء مهارت را از اهداف برگزاری این آموزش ها عنوان و خاطرنشان کرد: افراد برخوردار از مهارت، بیشتر می توانند از فرصت ها استفاده کرده و با حداقل منابع ، حداکثر استفاده را داشته باشند.
وی با بیان این که افزایش ظرفیت اشتغال دغدغه ای است که همه مسئولان اتفاق نظر دارند، اظهار کرد: در این رابطه گردشگری به عنوان یکی از ظرفیت هایی که می تواند در استان گیلان منجر به اشتغالزایی شود، مورد توجه قرار گرفته است.
وی در ادامه نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: با ارائه پیشنهادی به کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گیلان ، کمیته توانمندسازی به موازات کمیته فنی که در مسیر بررسی پرونده های طرح های اشتغالزایی به منظور دریافت تسهیلات شکل گرفته، تشکل می شود تا از توان فنی و حرفه ای و سایر دستگاه های مهارتی استفاده شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان برخورداری از آموزش های مهارتی را در اشتغالزایی و پایداری شغل حائز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: توجه به آموزش های مهارتی در جامعه بایستی بیش از پیش نهادینه شود.
وی ترویج مهارت آموزی را از رسالت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای عنوان کرد و افزود: بهره مندی از مهارت های لازم در کنار تحصیلات و دانش مربوطه، در موفقیت شغلی نقش مهمی دارد.
به گفته عطائی پور، برخورداری از مهارت، موفقیت های شغلی خوبی برای جوانان ایجاد می کند.
در زمان حاضر، 22 مرکز دولتی فنی و حرفه ای، 200 کارگاه آموزشی و 850 آموزشگاه آزاد مهارتی در استان گیلان فعال است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.