فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: همه خدمات مربوط به تشکیل پرونده‌های ایجاد طرح های بوم گردی تا تصویب نهایی طرح‌ها رایگان توسط دستگاه های اجرایی انجام می شود.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در دومین جلسه بوم گردی شهرستان مرزی بندر آستارا بیان کرد: با توجه به تسهیلات و تمهیدات انجام گرفته و تاکیداتی که استاندار گیلان در اجرای هرچه بهتر این طرح و ایجاد مشوق های لازم برای متقاضیان داشته‌اند هیچ هزینه‌ای برای ارائه طرح ها تا پایان تصویب آنها از متقاضی دریافت نخواهد شد.

وی اضافه کرد: حتی برای سهولت در اجرای طرح‌ها تیپ سازه‌ها و نقشه‌های اولیه نیز با هماهنگی سازمان نظام مهندسی تهیه و در اختیار بنیاد مسکن قرار دارد که متقاضیان می‌توانند از این طرحها و نقشه‌ها به صورت رایگان استفاده کنند.

 وی اظهارداشت: بوم‌گردی ظرفیت بسیار خوبی  برای توسعه فضاهای گردشگری و خدمات مربوطه در شهرستان است که می تواند در ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در شهرستان و گردش اقتصادی منطقه نقش بسزایی داشته باشد.

 فرماندار آستارا گفت: با توجه به تاکیدات انجام گرفته و اولویت‌هایی که در حوزه سیاستگذاری‌های سرمایه‌گذاری در آستارا وجود دارد این طرح به عنوان محوری ترین حوزه سرمایه‌گذاری است که در کمترین زمان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 وی ادامه داد:همه دستگاه‌های اجرایی مربوطه نظیر محیط زیست، منابع طبیعی، میراث فرهنگی با هماهنگی بنیاد مسکن به همراهی دهیاری‌ها و بخشداری‌های شهرستان موظف به راهنمایی صحیح متقاضیان و رفع مشکلات آنها با توجه به ضوابط و مقررات تعیین شده است.

 وی گفت ۵۵ طرح تاکنون در شهرستان آستارا به بنیاد مسکن معرفی شده است که این بنیاد با توجه به معیارهای تعیین شده و ضوابط قانونی در حال بررسی و رفع مشکلات متقاضیان است.

 بصیر رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آستارا هم در این جلسه گزارشی از وضعیت طرح‌ها ارائه و خواستار راهنمایی و هدایت متقاضیان از سوی دهیاری‌ها در این زمینه شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.