معاون فرمانداری رشت گفت: نقش بانوان در دوران مبارزات انقلاب و دوران دفاع مقدس آینه تمام نمایی از توانایی آنان است.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا انصاری در جلسه مشاوران امور بانوان برای برنامه‌ریزی سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت:‌ بانوان گیلانی در دوران دفاع مقدس رشادت‌های بسیار زیادی داشتند و این ایثارگری‌ها باید برای نسل جوان بیش از این برجسته و تبیین شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری رشت به جایگاه زن در اسلام اشاره کرد و ابراز داشت: ‌زنان و بانوان به عنوان یک موجود با ارزش و ذی‌قیمت و مستحکم کننده بنیان‌های کانون خانواده در آموزه‌های دینی و اسلامی نقشی ویژه و بسیار تعیین کننده‌ای دارند.

 انصاری جایگاه زنان در قرآن کریم را بسیار رفیع و متعالی دانست و تصریح کرد‌:‌ بهترین منبعی که می‌تواند اطلاعات مناسب،‌ جامع و کافی در مورد جایگاه واقعی زن در دین مبین اسلام به ما ارائه دهد قرآن کریم به عنوان معجزه بزرگ پیامبر اسلام(‌ص)‌ است.

وی با اشاره به اینکه خداوند به عنوان خالق انسان بیش‌ از هر کسی به زوایای وجودی آن واقف است افزود:‌ پروردگار متعال در قرآن کریم فرموده‌اند که زن و مرد از نفس واحدی آفریده شده‌اند و این نشان از وجود عدالت در امر خلقت انسان است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری رشت نقش بانوان از نگاه انسان‌شناسی را نیز بسیار برجسته دانست و گفت:‌ مردان در کنار همسران خود به آرامش می‌رسند بنابراین زنان می‌توانند با نقش‌آفرینی مثبت خود  گرمابخش و انسجام‌بخش کانون خانواده‌ها در جامعه باشند و حضور زنان در این مقطع افتخار آفرین آینه تمام نمایی است که توانایی بانوان و در آن انعکاس یافته است.

 انصاری با بیان اینکه در تاریخ اسلام زنان بسیار موفقی ظهور و بروز داشته اند تصریح کرد:‌ حضرت خدیجه(‌س)‌،‌ حضرت فاطمه‌زهرا(‌س)‌ و حضرت زینب کبری(‌س)‌ نمونه‌های آسمانی و بارزی از بهترین و عالی‌ترین شخصیت‌های تاریخ ارزشمند دین مبین اسلام هستند.

وی با تأکید بر اینکه زنان و دختران جامعه می‌توانند با تأسی به این الگوهای آسمانی جامعه خود را متحول کنند افزود:‌ در تاریخ دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی حضور و نقش زنان بسیار ویژه و مؤثر بود به‌طوری‌که همواره در کنار مردان به وظیفه پشتیبانی خود ادامه دادند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری رشت حضور بانوان در حماسه فتح خرمشهر را بسیار گسترده اعلام کرد و ابراز داشت:‌ باید این نقش‌آفرینی و حضور مؤثر را هرچه بیشتر برای جامعه و به‌ویژه برای نسل‌های جدیدی که آن زمان را به‌خوبی درک نکرده‌اند تبیین کنیم.

 انصاری به یکی از مشکلات اساسی جامعه امروز اشاره کرد و اظهار داشت:‌ معضل آسیب‌های اجتماعی در ابعاد مختلف و پیچیده خود خطرات زیادی را برای خانواده‌های ایرانی بوجود آورده‌اند و با ابزارهای خاص خود جوانان و نوجوانان کشور را مورد حمله و تهدید جدی قرار می‌دهند.

وی حضور بانوان در بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی را مهم و ضروری اعلام کرد و ابراز داشت:‌ تجهیز کردن زنان به عنوان حلقه‌های رابط بین افراد خانواده به انواع علوم روز و دادن آگاهی‌های لازم به‌آنان می‌تواند از حجم خطرات و تهدیدات آسیب‌های اجتماعی به جامعه بکاهد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری رشت زنان را کلیدی‌ترین عنصر خانواده خواند و تصریح کرد:‌ مقام معظم رهبری و همه مسئولان دغدغه‌های فراوانی نسبت به اثرات مخرب آسیب‌های اجتماعی و بروز آن به صورت افزایش مصرف مواد مخدر و یا فضای افسارگسیخته اجتماعی در جامعه دارند.

 انصاری تحکیم ارتباطات عاطفی بین اعضای خانواده را یکی دیگر از وظایف مهم بانوان دانست و بیان داشت:‌ مادران فداکار با تقویت ارتباطات خود با اعضای خانواده می‌توانند در شناخت سریع خطراتی که در کمین جوانان است گام برداشته و با آن‌ها به مقابله برخیزند.

وی برخی از مقاطع تاریخی کشورمان را از لحاظ بروز اتفاقات ویژه و منحصربه فرد بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت:‌ حوادث مبارکی همچون سالروز آزادسازی خرمشهر یکی از این مقاطع حساس و غرور انگیز انقلاب است که ابعاد آن باید با استفاده از ابرازهای هنری برای آحاد جامعه تبیین شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری رشت پرداختن به موضوع نقش‌آفرینی بانوان گیلانی در دوران دفاع مقدس را بسیار ضروری خواند و گفت:‌ این زنان فداکار،‌ مادران و همسران شهدا‌ و ایثارگران گیلانی مایه مباهات و فخر همه جامعه هستند و باید برای تکریم جایگاه آنان برنامه‌های ویژه‌ای برگزار شود.

انصاری با اشاره به برنامه های دولت برای بهرمندی از توانایی زنان در بدنه اد اری و مدیریتی افزود: دولت شرایطی فراهم کرده است که نقش زنان در اداره کشور ارتقاء یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.