به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرام حسین نژادی روز دوشنبه در آئین زنگ سلامت در مدرسه ابتدایی قدس آستارا افزود: ارتقای شاخص سلامت با اولویت فرهنگ تغذیه سالم، آموزش سبک زندگی سالم، آشنایی با بیماری های غیرواگیر و واگیردار و افزایش تحرک بدنی از هدف های طرح سفیران سلامت است.
وی اضافه کرد: با آگاهی دانش آموزان می توان به افزایش سطح سلامت محیط زندگی دانش آموزان اقدام کرد و همانگونه که طرح همیار پلیس، تاثیر قابل توجهی در کاهش تخلفات رانندگی داشت، طرح سفیران سلامت نیز باید سفیر سلامتی در جامعه باشد.
وی ادامه داد: بسیاری از آسیب ها و مرگ و میرها بر اثر تغذیه نادرست و کم تحرکی است و فرهنگ تغذیه صحیح باید در بین دانش آموزان نهادینه شود.
وی بیان کرد: برنامه های خود مراقبتی مورد توجه دانش آموزان آستارا قرار می گیرد و تشکیل شورای ارتقای سلامت در بین آنها، برگزاری همایش جذب سفیران سلامت و آموزش های بهداشتی از برنامه های ترویج خود مراقبتی در مدارس این شهرستان است.
حسین نژادی ادامه داد: به علت اهمیت سلامت دانش آموزان و برای جلوگیری از کمبود ریزمغذی ها در بدن آنها، طرح مکمل یاری با توزیع قرص ها و ویتامن های مربوطه در بین دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اجرا می شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: به مناسبت هفته سلامت، 25 نفر از کارکنان این شبکه 25 واحد خون اهدا کردند و جمعی از مسئولان محلی این شهرستان نیز از بیماران بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان عیادت کردند.
یکم تا هفتم اردیبهشت ماه، هفته سلامت نامگذاری شده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و 16 هزار دانش آموز در مدارس آن تحصیل علم می کنند.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.