به گزارش ایرنا مصطفی سالاری عصر یکشنبه پس از بازدید از سد منجیل در جمع خبرنگاران بیان داشت: پیشتر رهاسازی آب سد از سوی شرکت آب منطقه ای برای 16 اردیبهشت ماه پیش بینی شده بود ولی با توجه به درخواستی که مردم و کشاورزان داشتند، در تلاشیم دهم اردیبهشت ماه این امر صورت گیرد تا کشاورزان زودتر فصل کشت خود را شروع کنند.
وی خاطرنشان کرد: سال گشته در این زمان حدود یک میلیارد و 50 میلیون مترمکعب ذخیره سد بود و سد سر ریز شد ولی امسال در حال حاضر 882 میلیون متر مکعب ذخیره وجود دارد و حدود 14 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کسری آب داریم.
استاندار گیلان ادامه داد: مهمتر از این، آورد روزانه در مقایسه با سال گذشته کمتر از 20 درصد است و بیانگر آن است که همه اعم از کشاورزان و کسانی که از آب این سد استفاده می کنند، باید صرفه جویی جدی داشته باشند.
سالاری افزود: تلاش کرده ایم امسال بهتر از سال گذشته برای صرفه جویی آب برنامه ریزی کنیم و کشاورزان نیز تا امروز ، به خوبی همکاری کرده اند؛ شخم اول را بموقع و خیلی بیشتر و بهتر از مدت مشابه سال گذشته انجام داده اند و در خصوص بازسازی و لایروبی انهار نیز به خوبی عمل کرده ایم.
وی اضافه کرد: اگرچه شرایط نشان می دهد باید مدیریت و برنامه ریزی خوبی داشته باشیم، ولی نگرانی بابت به وجود آمدن مشکل لاینحل نداریم.
سد منجیل یا سفیدرود در سال 1341 روی رودخانه سفیدرود در منجیل به منظور تامین آب شرب شهرها و کشاورزی جلگه گیلان با ظرفیت بیش از یک میلیارد و 600 میلیون مترمکعب به بهره برداری رسید.
استان گیلان 230 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که حدود 80 درصد آبیاری اراضی آن از طریق سد سفیدرود در شهرستان رودبار تامین می شوند و اخیراً سد آیت الله بهجت (شهربیجار) برای آب شرب گیلان جایگزین آب شرب این سد شده است.
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.