به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا ، تیم فوتبال سپیدرود رشت در هفته بیست و هشتم رقابتهای لیگ برتر کشور موفق شد در ورزشگاه سردارجنگل رشت با نتیجه یک بر صفر حریفش را شکست دهد تا شانس خود را برای بقاء در لیگ برتر افزایش دهد.
تیم سرخپوش رشت در دیدار برابر تراکتورسازی تبریز با حمایت بیش از 12 هزار طرفدارش با یک بازی حساب شده و با به ثمر رساندن یک گل ، هر سه امتیاز این بازی را کسب کرد تا همچنان در رده سیزدهم جدول رده بندی باقی بماند.
تیم فوتبال سپیدرود از دو بازی باقی مانده خود که باید برابر تیمهای فولاد خوزستان و پرسپولیس قرا گیرد ، با کسب یک امتیاز نیز می تواند در لیگ برتر ماندگار شود.
البته این در حالی است که تیمهای فوتبال استقلال خوزستان و نفت تهران که پایین تر از تیم سپیدرود در جدول رده بندی قرار دارند در هر دو دیدار باقی مانده به پیروزی برسند که این امر تا حدی دشوار است و به همین دلیل باید این شانس را برای سپیدرود متصور شد که این تیم سال دیگر نیز در رقابتهای لیگ برتر حضور خواهد داشت.
تیم فوتبال سپیدرود رشت در دو دیدار باقی مانده باید در رشت به مصاف تیم فولاد خوزستان و در تهران به مصاف تیم پرسپولیس برود که هر دو حریف تیم سپیدرود به نوعی انگیزه چندانی برای پیروزی ندارند.
تیم فوتبال فولاد خوزستان با توجه به شرایط جدول نمی تواند سهمیه آسیا را کسب کند و تیم فوتبال پرسپولیس نیز قهرمانی خود را مسجل کرده و انگیزه چندانی برای رویارویی با تیم سپیدرود نخواهد داشت که این امر بهترین فرصت برای سرخپوشان رشتی است که در هر دو دیدار باقی مانده از حریفان خود امتیاز کسب کند.
البته تیم فوتبال استقلال خوزستان که در رده چهاردهم جدول رده بندی قرار دارد در دو دیدار باقی مانده باید به ترتیب به مصاف تیمهای سپاهان اصفهان و صنعت نفت آبادان برود.
تیم نفت تهران نیز که در رده پانزدهم جدول قرار دارد و جدی ترین مدعی سقوط از رقابتهای لیگ برتر به همراه تیم سیاه جامگان بشمار می رود در دو دیدار باقی مانده باید به ترتیب به مصاف تیمهای پارس جنوبی جم و ذوب آهن اصفهان برود.
تیم فوتبال نفت تهران که هم اینک با کسب 24 امتیاز در مکان پانزدهم قرار دارد، در این دو دیدار باید به پیروزی دست یابد تا با عدم کسب امتیاز توسط تیمهای استقلال خوزستان و سپیدرود رشت ، شانس ماندن در لیگ برتر را داشته باشد که این امر تا حد زیادی غیرممکن است.
با توجه به شرایط جدول و امتیازات تیمهای انتهای جدولی، می توان سپیدرود را در لیگ برتر ماندگار دید اما پیش بینی فوتبال غیرممکن است و به همین دلیل تیم سپیدرود باید در دیدار برابر فولاد امتیاز کسب کند تا به طور حتم در لیگ برتر ماندگار شود.
تا پایان هفته بیست و هشتم رقابتهای لیگ برتر، تیمهای پدیده مشهد ، سپاهان اصفهان و سپیدرود رشت با کسب 29 امتیاز و به دلیل تفاضل گل به ترتیب در مکان های یازدهم تا سیزدهم جدول قرار دارند، تیم استقلال خوزستان با کسب 27 امتیاز در مکان چهاردم است ، تیم فوتبال نفت تهران نیز با کسب 24 امتیاز در رتبه پانزدهم قرار دارد و تیم سیاه جامگان (مشکی پوشان) خراسان نیز با کسب 15 امتیاز در انتهای جدول جای گرفته که سقوط این تیم از لیگ برتر مسجل شده است.
در رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور (جام خلیج فارس) ، 16 تیم به صورت دوره ای و رفت و برگشت در یک گروه با هم رقابت می کنند.
7285 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.