تفاهم نامه همکاری بین فرمانداری آستارا و سازمان اسناد و کتابخانه ملی با هدف برنامه ریزی در راستای حمایت از اهداف فرهنگی این سازمان در شهرستان آستارا به امضای فرماندار و مدیریت مرکز اسناد استان گیلان رسید.

به گزارش ایلنا از آستارا،  فرماندار آستارا در این زمینه گفت: با توجه به ظرفیت های تاریخی و فرهنگی شهرستان آستارا و اهمیت حفظ اسناد تاریخی در این شهرستان مرزی، تفاهم نامه همکاری نیز با خانم دکتر حساس خواه مدیریت مرکز اسناد کتابخانه ملی در استان گیلان به رسیده است.

یونس رنجکش افزود: در این تفاهم نامه همکاری های مشترکی بین فرمانداری و مرکز اسناد کتابخانه ملی در زمینه های ضبط و ثبت تاریخ شفاهی، برپایی نمایشگاه دائمی اسناد، برگزاری همایش های ملی و استانی و نشست های فرهنگی و تولید برنامه های محتوایی در حوزه اسناد ملی و میراث مکتوب با محوریت شهرستان مرزی بندر آستارا انجام خواهد شد.

وی ادامه داد : این اقدام نقش مهمی در حفظ اسناد تاریخی که هویت فرهنگی، اجتماعی این شهرستان مرزی است دارد.

به گفته فرماندار آستارا در نخستین گام در آینده نزدیک شاهد برگزاری نمایشگاه اسناد در آستارا، تجلیل از شخصیت های فرهنگی و علمی خواهیم بود.

رنجکش اضافه کرد : ایجاد موزه اسناد آستارا از دیگر اقداماتی است که بزودی در این شهرستان ایجاد می شود و وجود این گونه مراکز در کنار حفظ هویت فرهنگی ، تاریخی نقش مهمی نیز بعنوان جاذبه گردشگری و پذیرش و ماندگاری گردشگران در منطقه و همچنین توسعه اقتصادی و منابع درآمدی در آستارا خواهد داشت.

وی گفت: پیوند بین داشته‌های فرهنگی و اجتماعی و بهره‌‍وری صحیح از این جاذبه‌ها موجب خواهد شد تا اقتصاد آستارا از ابعاد مختلف مورد رونق قرار گیرد.

ژاله حساس‌خواه درباره امضای این تفاهم‌نامه اظهار داشت : فرمانداری آستارا نخستین شهرستانی است که در فراخوان مرکز اسناد برای توسعه فعالیت ها و ثبت اسناد تاریخی از بین فرمانداری های گیلان در دوره جدید پیش قدم شده است.

وی اضافه کرد : وجود چهره‌ای فرهنگی و آشنا به موضوعات فرهنگی و اجتماعی استان در راس این فرمانداری نقش مهمی در حفظ اسناد تاریخی و هویتی شهرستان مرزی بندر آستارا خواهد داشت.

وی ضمن تشکر از فرماندار آستارا در امضای این تفاهم نامه یاد آور شد: در آینده نزدیک شاهد برنامه های مشترکی در این شهرستان خواهیم بود که می تواند الگویی برای سایر مناطق استان باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.