سرهنگ رسول عزیزی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: با هوشیاری عوامل ایست بازرسی قلعه در محور آستارا - اردبیل، هشت تن چوب قاچاق به ارزش اقتصادی 300 میلیون ریال از یک دستگاه کامیون و یک هزار و 900 کیلوگرم تخم مرغ از یک دستگاه خودرو نیسان کشف و ضبط شد.
وی افزود: در این رابطه 2 نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند و چوب ها به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و تخم مرغ ها به شبکه دامپزشکی آستارا تحویل داده شد.
وسعت اراضی ملی آستارا 40 هزار هکتار است و 32 هزار هکتار آن را گونه های جنگلی بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون تشکیل می دهد.

**23 درصد کارگران گیلان درگیر اعتیاد هستند
مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: 250 هزار کارگر سازماندهی شده در واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی این استان فعالیت می کنند که 23 درصد آنها درگیر اعتیاد هستند.
به گزارش خبرنگار ایرنا حجت پهلوان غروب سه شنبه در بازدید از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آستارا افزود: طرح ملی کاج (استقرار مداخلات پیشگیری از مواد مخدر در جامعه کار و تولید) در بهره وری نیروی کار موثر است و کارگران استان در آن مشارکت کنند.
وی اظهار کرد: پارسال در قالب طرح کاج، 14 کارگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد در استان گیلان برگزار شد و امسال نیز در شهرستان های مختلف برگزار خواهد شد.
وی بیان داشت: پیشگیری از اعتیاد، افزایش مهارت و دانش عمومی کارگران برای مدیریت هیجان، کنترل حوادث ناشی از کار، تقویت روحیه همدلی و جلوگیری از هدررفت منابع از مزایای این طرح است.
به گفته پهلوان، توجه به سلامت و نشاط کارگران موجب افزایش بهره وری خواهد شد و این موضوع با برنامه های فرهنگی و ورزشی پیگیری می شود و باید شاهد افزایش شمار کارگران معتاد تحت مراقبت باشیم.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.