رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان درباره افتتاح اولین کانون سلامت محله به خبرنگار ایرنا بیان داشت: ارتقای سلامت همه جانبه مردم، افزایش سطح مهارت های آنها در عرصه های مختلف سلامت و اجتماعی شدن مقوله سلامت از اهداف راه اندازی این کانون است.
شاهرخ یوسف زاده چابک خاطر نشان کرد: فعالیت کانون سلامت محلات در گیلان به ویژه در محله های کم برخوردار از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان برای ارتقای سلامت در جامعه است.
وی با اشاره به فعالیت کارگروه های مادر و کودک، نوجوان و جوان، میانسال و سالمند در کانون سلامت محلات اظهار کرد: در کانون سلامت محله کارگروه محیط زیست، تحکیم بنیان خانواده ، حضور پزشک خانواده شهری و بهبود نظام ارجاع مد نظر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با بیان این که هر کانون سلامت محله، چهار هزار نفر جمعیت را پوشش می دهد، اضافه کرد: تمام خانه ها و افراد در محله شناسایی و جمعیت هدف آنها تحت آموزش و مراقبت قرار می گیرند و نقطه تماس گسترده و وسیع با تمام خانواده ها و افراد جامعه برقرار می شود.
وی بیان داشت: در کانون سلامت محله برای هر چهار هزار نفر نیز یک پزشک خانواده شهری باید فعال باشد اما در ابتدا برای هر 12 هزار نفر یک پزشک خانواده شهری و سه پایگاه بهداشتی با فعالیت یک کارشناس بهداشتی، مامایی و دو تا سه نفر در حوزه بهداشت در نظر گرفته می شود.
اولین کانون سلامت محله استان گیلان به همت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان و با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کلانشهر رشت در محله حمیدیان رشت افتتاح شد.
اولین مجمع سلامت گیلان نیز امروز با حضور سید محمدهادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، استاندار و جمعی از مسئولان استان در استانداری گیلان در رشت برگزار شد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.