به گزارش روز جمعه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا یونس رنجکش در بازدید از شالیزارهای دارای چالش آب در این شهرستان افزود: دستگاه های اجرایی علاوه بر کاهش چالش های احتمالی کمبود آب در ماه های آینده، شالیکاران را به بیمه محصولات کشاورزی تشویق و کشاورزان در مصرف بهینه آب با مسئولان مربوطه همکاری کنند.
وی اظهار کرد: آستارا از شرایط جغرافیایی و اقلیمی خاص برخوردار است و از آب های سطحی رودخانه ها، آب بندان ها و چاه های آن برای مصارف کشاورزی باید به درستی استفاده شود.
وی بیان کرد: از بهمن ماه سال گذشته برای لایروبی انهار و آب بندان ها و برق دار کردن چاه ها اقدام شده اما امسال به دلیل کاهش نزولات جوی با کمبود آب مواجه هستیم.
رنجکش افزود: مسئولان و کشاورزان در کنار یکدیگر با اتخاذ روش های صحیح و هماهنگی های لازم، باید خسارات احتمالی کاهش نزولات آسمانی و کمبودها را مدیریت کنند.
او و تعدادی از مسئولان دستگاه های اجرایی آستارا از شالیزارهای روستاهای عباس آباد، خسرومحله، نورعلی محله سیبلی، قره سو و چلوند بازدید و مشکلات آنان را بررسی کردند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، سه هزار و 200 هکتار شالیزار، هفت رشته رودخانه و 670 حلقه چاه مجاز کشاورزی، در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و کشت غالب آن برنج است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.