همایش پیاده روی خانوادگی از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان و با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در پارک قدس با هدف ترویج فرهنگ ورزش در این کلانشهر برگزار شد.
در این همایش بیش از 500 نفر از ورزشکاران و اقشار مختلف مردم دو دور مسیر محوطه پارک قدس را پیمودند و در پایان به قید قرعه به یکصد نفر از شرکت کنندگان جوایزی از جمله کالای پزشکی شامل دستگاه فشارسنج، اندازه گیری قند خون و کارت هدیه و ... اهدا شد.
سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان به خبرنگار ایرنا بیان داشت: همایش پیاده روی خانوادگی یکی از برنامه های هفته سلامت است که امروز برگزار شد.
طلعت کاویانی با تاکید بر ضرورت توجه به فعالیت بدنی برای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر اظهار داشت: پیاده روی یکی از مهمترین روش ها برای پیشگیری از این بیماری هاست.
وی با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف در هفته سلامت با شعار پوشش همگانی سلامت برای همه ، در همه جا افزود: برپایی سفره سلامت، انجام مشاوره خدمات غربالگری در مدارس و محله ها، برگزاری دوره های آموزشی در مدارس با همکاری نهادهای اجتماعی و ارائه خدمات رایگان سلامت (ویزیت) و عیادت از بیماران و توزیع بسته های سلامت از جمله این برنامه هاست.
عدالت در دسترسی به خدمات، حق مردم، مسوولیت حکومت، سلامت برای همه، در همه جا، مقابله با آسیب های اجتماعی، تعهد و مسئولیت پذیری نهادهای موثر، حمایت از فقرا در دسترسی به خدمات سلامت، ترویج سبک زندگی سلامت محور، اجتماعی شدن سلامت، انسجام اجتماعی، نشاط اجتماعی و منابع پایدار ، جامعه سالم از عناوین روزهای هفته سلامت است.
اول تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نام گرفته است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.