به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه گیلان، علی احمدی کاسانی دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی با حمایت دانشگاه گیلان، با اختراع چادر صحرایی با فناوری نانو کولرهای خورشیدی موفق به دریافت مدال نقره جشنواره جهانی اختراعات ژنو شد.
جشنواره جهانی اختراعات ژنو که هر ساله زیر نظر دولت سوئیس و شهرداری ژنو در این شهر برگزار می شود؛ بزرگترین رویداد اختراعات جهان است، در این دوره شرکت کنندگانی از 91 کشور جهان شامل چین، روسیه، اسپانیا و سوئیس شرکت کردند که احمدی کاسانی دانشجوی دانشگاه گیلان در این جشنواره موفق به دریافت جایزه ویژه از طرف دولت کرواسی و مدال نقره از طرف دولت سوییس بین 500 شرکت کننده شد.
**درباره اختراع چادر صحرایی با فناوری نانو کولرهای خورشیدی
یکی از مشکلات چادرهای صحرایی گرم شدن غیر قابل تحمل فضای داخل آنها در زیر نور آفتاب است که منجر به خطر گرمازدگی و کرامپ گرمایی برای ساکنان آن می شود، در این اختراع برای اولین بار در جهان از نانو کولرهای خورشیدی روی سطح چادر استفاده شده که با تغذیه از نور خورشید، محیط داخل چادر را خنک و دمای آن را در حدود 20 درجه سانتیگراد نگه می دارند.
این اختراع در شرایط امداد رسانی به زلزله زدگان در تابستان، مردم عشایر، جنگ زدگان و برای عموم مردم که خواستار استراحت در طبیعت در دمایی مناسب هستند، بسیار مفید است.
در زلزله سیچوآن چین در سال 2008 میلادی بیش از پنج هزار نفر از حادثه دیدگان در اثر گرمای بالای چادر های صحرایی جانشان را از دست دادند.
بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر بیش از 18 هزار دانشجو در دانشگاه گیلان در رشته های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه دارای بیش از 560 عضو هیات علمی است.
دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای 9 دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه ، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی ، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.
دانشگاه گیلان همچنین دارای پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی است.
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.