سیدمهدی میرهاشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال های 93 و 94 حدود 13 هزار هکتار از اراضی مستعد داخل طرح های هادی بازنگری و این اراضی کشاورزی از طرح هادی خارج شدند.
وی ادامه داد: باید اعتبار لازم برای نقشه برداری از اراضی کشاورزی داخل طرح های هادی داده شود و طبق تبصره پنج ماده یک قانون حفاظت از اراضی کشاورزی، اجازه ورود به طرح های هادی به امور اراضی داده نمی شود و استثنائاتی وجود دارد ولی طی چند سال اخیر ، تعاملی بوجود آمده تا اراضی مستعد کشاورزی درجه یک تا سه داخل طرح های هادی را به همان نحو حفظ کنیم.
به گفته میرهاشمی، بدنبال این هستیم که با همکاری بنیاد مسکن، اراضی مستعد داخل طرح هادی شناسایی، بازنگری و از تغییر کاربری آنها جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: اراضی داخل طرح هادی طبق قانون حفظ کاربری اراضی از شمول اختیارات این سازمان خارج است و نمی توانیم به این محدوده ها ورود کنیم البته اقداماتی که سازمان امور اراضی کشور برای جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز در استان های شمالی از جمله در گیلان انجام داده، به مراتب پررنگ تر از سایر استانهاست.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاروزی گیلان یادآور شد: برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی اکیپ های گشت تشکیل شده که بصورت شبانه روزی از تغییر کاربری زمین های زراعی و باغی جلوگیری می کنند، البته در بعضی از شهرستان ها به دلیل اهمیت اراضی، دو یا سه اکیپ گشت وجود دارد.
به گفته میرهاشمی، سامانه تلفنی 131 در سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان مستقر است و مردم می توانند با این شماره تماس بگیرند و موضوعات را گزارش کنند.
2007/6029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.