علی اصغر قانع در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت، با اشاره به وضعیت بارشی کشور افزود: از ابتدای مهرماه سال 96 (شروع سال آبی) تا اواسط فروردین ماه جاری، مجموع بارش ها در کشور 98 میلیمتر بوده که در مقایسه با بلندمدت، حدود 51 درصد کاهش نشان می دهد.
وی اضافه کرد: همچنین سال گذشته در همین موقع، 60 درصد از مخازن سدهای کشور پرشدگی داشت اما امروز پرشدگی مخازن سدها 48 درصد است.
به گفته معاون برنامه ریزی شرکت مهندسی آب و فاضلاب، ذخیره برفی ما که سال گذشته 95 هزار کیلومتر مربع بود؛ اکنون به 25 هزار کیلومترمربع کاهش یافته که این مسئله نشان می دهد امیدی برای اضافه شدن حجم سدها نداریم زیرا برفی موجود نیست.
قانع شرایط کنونی خشکسالی کشور را در نیم قرن گذشته بی سابقه دانست و گفت: تلاش وزارت نیرو آن است که این وضعیت با کمترین مشکل و چالش برای مردم سپری شود اما این مهم، مشروط به همکاری مردم نیز هست تا تابستان سختی را که در پیش داریم، پشت سر بگذاریم.
وی عمده مصرف آب را در بخش کشاورزی دانست و تمرکز وزارت نیرو را در سطح مدیریت تقاضا عنوان و اضافه کرد: اهتمام داریم با روش های جدید و مشارکت دادن ذی نفعان، هم در بخش آب شرب و هم کشاورزی، با اصول اساسی و کارهای متوازنی که باید انجام دهیم، در حوزه مدیریت تقاضا بخشی از مشکل را برطرف کنیم.
نشست هم اندیشی استاندار با مدیران صنعت آب گیلان روز گذشته (چهارشنبه) با حضور علی اصغر قانع معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در تصفیه خانه گیلان برگزار شد.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.