به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا علی اصغر قانع در جلسه مسئولان آب و فاضلاب شهری و روستایی استان گیلان در هتل اسپیناس آستارا افزود: امسال با توجه به منابع و اعتبارات مالی، تسریع بهره برداری از طرح های آب و فاضلاب استان های مختلف را پیگیری می کنیم.
وی به تلاش برای تسریع بهره برداری از این طرح ها و تدوین طرح های آینده نگر در آستارا تاکید و اضافه کرد: تامین آب شرب سالم شهروندان و ترویج فرهنگ صرفه جویی در جامعه، نیازمند توجه بیشتر مسئولان استان گیلان است.
فرماندار آستارا نیز در این جلسه گفت: در نوروز امسال بیش از یک میلیون نفر، یعنی 10 برابر جمعیت آستارا به این شهرستان وارد شدند و تامین زیرساخت های آبرسانی آن ضروری است.
یونس رنجکش افزود: برای تکمیل تاسیسات آب و فاضلاب آستارا برنامه ریزی می شود اما طرح ‌های ملی این حوزه با اعتبارات اندک، به زودی تکمیل نخواهد شد.
وی اظهار کرد: ساخت یک سد لاستیکی در آستارا از سال قبل به همت دولت تدبیر و امید آغاز شده و نقش مهمی در کاهش مشکلات آب شرب شهری، روستایی و کشاورزی دارد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و مرکز آن به عنوان یکی از 20 شهر گردشگرپذیر کشور در فصل تابستان با تنش آبی مواجه است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.