به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی شهرداری رشت به ایرنا، مسعود نصرتی در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با تاکید بر رونق اشتغال افزود: هرچند شهرداری متولی ایجاد اشتغال نیست اما بدون شک تاثیرگذار بوده و در راستای اشتغالزایی با موضوع گردشگری بر اساس نیازهای کمیته امداد مشارکت می کند.
وی خاطرنشان کرد: کمک شهرداری رشت به کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان تنها آرام بخش بوده و ضروریست تا در موضوع اشتغالزایی توجه شود.
شهردار رشت با بیان اینکه تولید اشتغال خلاقانه در سطح کشور از دست رفته، اظهار کرد: شهرداری رشت بر خود رسالت می داند تا در امر اشتغالزایی از راه جذب گردشگر ورود کند.
وی با اشاره به برخی اهداف تعریف شده در شهرداری که با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) قابل دسترسی است، اضافه کرد: شهرداری رشت آمادگی همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان گیلان را دارد.
نصرتی با بیان قابلیت ها و ظرفیت های گردشگری در این کلانشهر بیان داشت: رشت به عنوان مرکز استان گیلان توانایی و قابلیت اشتغالزایی از راه جذب گردشگر را دارد که بایستی برای تحقق این مهم تلاش شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان نیز در این دیدار گفت: این نهاد در صورت در اختیار گرفتن فضایی همچون زمین در جهت اشتغال افراد تحت پوشش اقدام می کند و با تدبیری که از شهردار رشت مشاهده شده، انتظار دستیابی به موفقیت وجود دارد.
علیرضا محمدی خاطرنشان کرد: هر چند که رسالت شهرداری ایجاد اشتغال نیست، اما مشارکت مدیریت شهری می تواند بسیار موثر باشد زیرا ساماندهی این افراد موجب سازماندهی شهر نیز می شود.
وی با اشاره به آمار هشت هزار زن سرپرست خانوار، پنج هزار کودک بی سرپرست، هفت هزار بد سرپرست و 24 هزار حامی در استان گیلان خاطرنشان کرد: نگاه کمیته امداد امام خمینی (ره) ، توانمندسازی خانواده های تحت پوشش این نهاد است و خانوارهای نیازمند به شغل نیز شناسایی شده اند.
کلانشهر رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.