رئیس اداره درمان، بهداشت و امور بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد استان گیلان از بهره مندی 45 هزار مددجوی گیلانی از بیمه درمانی کمیته امداد خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، جواد اسماعیل‌پور، رئیس اداره درمان، بهداشت و امور بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد استان گیلان بابیان اینکه هم‌اکنون 45 هزار و 850 نفر از مددجویان شهری تحت حمایت این نهاد از بیمه درمانی برخوردار هستند، گفت: سال گذشته برای هزینه‌های درمانی این مددجویان 9 میلیارد و 489 میلیون و 481 هزار تومان پرداخت‌شده است.

وی افزود: از برنامه‌های بخش بهداشت و درمان کمیته امداد، کمک به تأمین سلامت نیازمندان و ارتقاء شاخص هاو مراقبت‌های بهداشتی، پرداخت تفاوت‌های تعرفه‌ای، کمک به خرید لوازم پزشکی و بهداشتی و پرداخت فرانشیز بیماران صعب‌العلاج است.

 اسماعیل‌پور با اشاره به اینکه ارائه خدمات درمانی در کنار خدمات فرهنگی، معیشتی و توانمندسازی مددجویان از فعالیت‌های مهم کمیته امداد است که با برنامه‌ریزی مدون و جدیت دنبال می‌شود، ادامه داد: سال گذشته دو میلیارد و 762 میلیون 60 هزار تومان برای بیمه مکمل 108 هزار و 105 نفر از بیماران تحت حمایت این نهاد در گیلان پرداخت‌شده است.

رئیس اداره درمان، بهداشت و امور بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد استان گیلان تعداد بیماران صعب‌العلاج و خاص تحت حمایت استان را هزار و 725 نفر اعلام کرد و گفت: این بیماران در سال گذشته بابت هزینه‌های درمانی 632 میلیون و 898 هزار تومان دریافت کرده‌اند.

وی همچنین پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی چهار هزار و 779 زن سرپرست خانوار و 623 نفر از مجریان طرح اشتغال‌زایی را از دیگر اقدامات کمیته امداد در سال گذشته عنوان کرد و افزود: برای این امر هفت میلیارد و 97 میلیون و 155 هزار تومان به‌حساب سازمان تأمین اجتماعی واریزشده است.

اسماعیل‌پور توجه به خانوارهای ساکن در مناطق محروم را از اولویت‌های کاری کمیته امداد برشمرد و گفت: سال گذشته 11 میلیون و 400 هزار تومان به این خانوارها در قالب اهداء وسایل گرمایشی و سبد غذایی خدمت ارائه‌شده است.

  9 هزار و 328 خانوار از روستائیان و عشایر تحت حمایت کمیته امداد گیلان از بیمه درمانی این نهاد بهره‌مند هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.