مهدی ولی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این میزان کمک با مشارکت هفت هزار و 75 داوطلب جمعیت هلال احمر استان گیلان انجام شده است.
وی افزود: حوزه داوطلبان هلال احمر گیلان هر ساله با اجرای طرح های ملی همای رحمت، فرشتگان رحمت، ارمغان مهر و طرح های استانی و پروژه های انساندوستانه برای کمک به حفظ محیط زیست، آموزش در حاشیه شهرها، برپایی چادرهای سلامت در مناسبت های خاص، جمع آوری کمک برای نیازمندان، اجرای طرح نیابت و کمک به سالمندان ، اجرای کاروان سلامت و حضور پزشکان و پرستاران داوطلب در نقاط محروم و ویزیت رایگان نقش مهمی در کمک به قشر آسیب پذیر ایفا می کند.
وی خاطر نشان کرد: جمعیت هلال احمر استان گیلان، دارای 6 هزار و 895 عضو و داوطلب در چهار رشته مهارت، حمایت، مشارکت و هدایت در حوزه داوطلبان است که داوطلبانه در این رشته ها با هلال احمر همکاری دارند.
*عضویت بیش از 12 هزار نفر در حوزه جوانان هلال احمر گیلان
وی در ادامه با بیان این که طبق آمار سامانه ثبت نام جوانان در سال گذشته 12 هزار و 360 جوان عضو حوزه جوانان جمعیت هلال احمر استان گیلان شدند، افزود: طبق برنامه ریزی پنج ساله جمعیت هلال احمر کشور در سراسر استانها پنج درصد جمعیت جوان استان باید به عضویت هلال احمر درآیند.
12 هزار و 360 نفر نیز از اعضای جوان هلال احمر گیلان در کانون های غنچه های هلال، دانش آموزی، دانشجویی و طلاب عضو هستند.
حوزه جوانان هلال احمر گیلان دارای 558 کانون جوانان، آزاد، دانش آموزی، دانشجویی، طلاب، روستایی، غنچه ها است که اعضای جذب شده در هر یک از کانون ها ضمن دریافت آموزش های لازم بنا به وظایف خود با هلال احمر همکاری می کنند.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.