شهرستان رودسر با ۴۷۰ هکتار زمین سطح کشت و تولید ۲۲۰ تن گل گاوزبان پایتخت گل گاوزبان ایران معرفی و مطرح شده است .

به گزارش ایلنا از رودسر، سرپرست فرمانداری رودسر در حاشیه بازدید از آغاز برداشت نوبهاره گل گاوزبان گفت: شهرستان رودسر با ۴۷۰ هکتار زمین سطح کشت و تولید ۲۲۰ تن گل گاوزبان به عنوان پایتخت گل گاوزبان ایران معرفی و مطرح شده است .

علی وارسته بهدانی با بیان این مطلب افزود : در سطح کشور ۱۲۴۰ هکتار زمین سطح کشت و در استان ۶۵۰ هکتار وجود دارد که الحمدلله نشان دهنده آن است این شهرستان جایگاه خود را در بین سایر استانها در کسب رتبه اول کشوری داراست.

نماینده عالی دولت در شهرستان رودسر خاطر نشان کرد : هر ساله برداشت گل گاوزبان از نیمه اول فروردین آغاز و تا اواخر تیرماه ادامه دارد که امسال به دلیل گرمی هوا این روند ۱۰ روز زودتر آغازشد .

وارسته با اعلام این خبر گفت: گل گاوزبان گیاه حساسی است که وضعیت آب و هوا و موقعیت مکانی در رشد و پرورش آن تاثیرگذار است و تاکنون براساس همان موقعیت زمانی و مکانی در روستاهای جلگه‌ای در اشکورات و پایین اشکور برداشت انجام شده که امیدواریم این روند تا اواخر تیرماه ادامه پیدا کند.

سرپرست فرمانداری شهرستان رودسر با تاکید به برگزاری جشنواره های مختلف با محوریت استعدادهای شهرستان؛ بخصوص گل گاوزبان افزود : کشاورزان و مردم مناطق مختلف روستایی در این شهرستان به سختی امرار معاش می کنند و برای بدست آوردن هر کیلو از این محصولات شاید ساعت‌ها وقت صرف کنند بنابراین شناساندن این محصولات و تجاری سازی آن بر عهده مسئولان امر است که با یک همت بلند و تلاش مجدانه می توان در بحث ظرفیت سازی اقدام کرد .

وارسته به ایجاد دو گارگاه عرقیات استحصال از گل گاو زبان اشاره کرد و گفت: یک کارگاه در سال ۹۶ در بخش مرکزی راه اندازی شد و دومی در شهر واجارگاه در بخش کلاچای در هفته دولت سال‌جاری راه اندازی می شود.

.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.