به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مهندس کاظم لطفی در جلسه مشترک با مدیران شرکت بهره‌برداری و آبیاری و زهکشی استان در خصوص آمادگی برای فصل آبیاری و زراعی اظهار داشت: میزان ذخیره سد سفیدرود تاکنون ۸۵۰ میلیون مترمکعب که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۰ میلیون مترمکعب و نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ حدود ۲۰۰میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

وی گفت: میزان آورد آب رودخانه‌های ورودی سد سفیدرود حدود ۵۰ درصد و رودخانه‌های داخل جلگه استان گیلان حدود ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه بلندمدت کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه پوشش برف در ارتفاعات بالادست سد سفیدرود نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد کاهش داشته، اظهار داشت: تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه، آغاز رهاسازی آب سد سفیدرود انتظار می‌رود با توجه به کاهش بارش و آورد رودخانه‌های ورودی سد سفیدرود، ذخیره آب سد حدود ۹۰۰ تا ۹۲۰ میلیون مترمکعب برسد.
لطفی بیان کرد: مدیریت شرایط موجود همدلی،وحدت و تلاش مستمر همه مسئولین در بخش‌های مختلف را می‌طلبد، شرکت بهره‌برداری و آبیاری و زهکشی استان می‌بایست با تمام توان و از همه ظرفیت‌های خویش برای فصل آبیاری و زراعی استفاده کند.
مهندس کاظم لطفی با توجه به شرایط موجود تأکید کرد: کشاورزان عزیز از تمامی پتانسیل‌ها از قبیل آب‌های سطحی و زیرزمینی به بهترین نحو ممکن در جهت شخم و کشت برنج استفاده کنند.
وی در خصوص اهم اقدامات شرکت آب منطقه‌ای گیلان در فصل آبیاری و زراعی سال جاری گفت: تاکنون بیش از ۷۰۰ کیلومتر لایروبی انهار در سطح استان انجام‌شده و تا شروع رهاسازی آب سد سفیدرود به بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر خواهد رسید، تمام ایستگاه‌های پمپاژ در اختیار این شرکت بازدید و تعمیر و در حال راه‌اندازی می‌باشد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان تأکید کرد: با توجه به کاهش بارش و آورد رودخانه‌های داخل جلگه استان توصیه می‌شود شالی‌کاران سنتی خور و خارج از شبکه آبیاری سد سفیدرود هر چه سریع‌تر نسبت به کشت برنج اقدام نمایند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 897202
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.