به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدامیرحسین علوی غروب روز دوشنبه در اولین جلسه شورای اسلامی در سال 97 و سی و هفتمین جلسه شورای پنجم کلانشهر رشت اظهار کرد: ضروریست تا حتما در پروژه های مختلف شهرداری رشت، استفاده از ظرفیت های بومی مد نظر قرار گیرد.
وی با بیان این که بررسی تجربه شهرهای مختلف نشان می دهد که استفاده از ظرفیت های محلی در داخل شهرها به عنوان الگوی موفق در توسعه شهرها است، اضافه کرد: شهر رشت با پیشینه فرهنگی اجتماعی ظرفیت های انسانی فراوانی دارد.
علوی با اشاره نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان حمایت از کالای ایرانی خاطر نشان کرد: پیرو مذاکرات با مسولان شهرداری رشت ، تاکید شد تا استفاده از کالا، تجهیزات و امکانات ایرانی در اولویت قرار گیرد.
وی با یادآوری این مطلب که رشت به عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو ثبت شد، بیان کرد: این مهم از ظرفیت های کلانشهر رشت است بنابراین بایستی در همه کارها از عناصر خلاقیت استفاده کنیم.
وی در ادامه سخنانش در جلسه شورای اسلامی رشت با مهم دانستن نقش مشارکت عمومی در برنامه ریزی های شهری تصریح کرد: اگر می خواهیم برای رشت کارهای بزرگ انجام دهیم باید سهم مشارکت های عمومی افزایش یابد.
وی با بیان این که به دنبال طراحی برنامه های خدمت برای اقشار مختلف در کلانشهر رشت هستیم، خاطر نشان کرد: این برنامه های خدمت از حوزه های فرهنگی تا کودکان استثنایی، فعالان حوزه ساختمان و غیره را شامل می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به فضای ایجاد شده در رسانه ها در باره سیستم مدیریت شهری رشت و موارد مربوط به عزل و نصب ها در شهرداری این کلانشهر، اضافه کرد: از شهردار می خواهم که در حوزه عزل و نصب ها تعیین تکلیف کند و فضا را آرام نگه دارد.

*انتقاد از وضعیت نامناسب پیاده راه رشت در نوروز
یک عضو شورای اسلامی رشت با انتقاد از وضعیت نامناسب پیاده راه این کلانشهر در ایام نوروز اظهار کرد: برپایی نمایشگاه های مختلف در پیاده راه ، نصب بنر در ساختمان های تاریخی اطراف پیاده راه و استفاده از سبزه های پلاستیکی در ایام نوروز به هیچ وجه در شان اسم رشت نبود.
فرهام زاهد خاطر نشان کرد: نصب چادرهای مسافران در جلوی بوستان های رشت از دیگر موارد نامناسب ایام نوروز در این کلانشهر بود که بایستی تدابیر لازم برای پیشگیری از تکرار آن در ایام دیگر اندیشیده شود.
وی بیان داشت: ضروریست تا مدیران مربوطه در شهرداری رشت به جای پاسخ به نشریات و رسانه های مختلف، امور مربوطه به حوزه مسوولیت خود را اصلاح کنند.
احمد رمضانپور نرگسی نیز در این جلسه در سخنانی بیان داشت: برپایی فضای سبز مصنوعی در اطراف میدان ها، عدم بهره گیری از سیما و منظر در پارک ها و پیاده راه ها در برنامه نوروزی کلانشهر رشت جای گله دارد.
وی با تاکید بر ضرورت نماد سازی در کلانشهر رشت تصریح کرد: رشت فرزانگان علمی، سیاسی، مذهبی ، هنری و پزشکی بسیار زیادی دارد اما ما در این کلانشهر هیچ نمادی از این بزرگان نداریم.
وی در ادامه با بیان این که آسفالت استاندارد در کوچه و خیابان های کلانشهر رشت حق مردم است، افزود: با توجه به تولید آسفالت در کارخانه آسفالت شهرداری رشت، بایستی آثار این تولید را ببینیم.
رضا رسولی نیز در این جلسه با بیان این که توسعه استان گیلان از توسعه رشت می گذرد، بیان کرد: برای تحقق این مهم بایستی فضای همدلی در رشت بیشتر شود.
وی اظهار کرد: امروز بستر برای توسعه رشت از هر مقطع دیگری فراهم تر است بنابراین بایستی با همدلی و همکاری بیشتر این مهم را تحقق بخشیم.
کلانشهر رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.