به گزارش خبرنگار ایرنا ، موصال محمود اف عصر دوشنبه در بازدید از بارانداز راه آهن آستارای استان گیلان افزود: جمهوری آذربایجان به تعهدات خود در توسعه بارانداز آستارا و سرمایه گذاری در خط آهن آستارا-رشت عمل خواهد کرد و به زودی حمل و نقل کالا از طریق خط آهن آستارا-آستارا رونق خواهد گرفت.
ابوالقاسم یوسفی نژاد ناظر گمرکات گیلان نیز در این بازدید گفت: در بارانداز راه آهن آستارا تشریفات گمرکی اعمال خواهد شد و امیدواریم زیرساخت های گمرک الکترونیک، هر چه زودتر در آن راه اندازی شود.
فرماندار آستارا نیز در این بازدید بیان کرد: با وجود حمایت های دولت، متاسفانه مشکلات جزئی و ناهماهنگی بین دستگاه های متولی در اجرای این طرح وجود دارد و زیرساخت‌های جاده‌ای و حمل و نقل آستارا برای ورود و خروج بار زیاد فراهم نیست و امیدواریم با تکمیل آنها تحول بزرگی در اشتغال و سرمایه گذاری ایجاد شود.
یونس رنجکش افزود: با توجه به ضرورت حمایت از این طرح ملی، برای رفع موانع آن تلاش می کنیم و متولیان امر نیز باید در قبال تعهدات خود اقدام جدی نشان دهند.
جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال 1395 به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی متعهد شده بودند و مرحله نخست طرح ریلی اتصال آستارای ایران به آستارای آذربایجان و پایانه آن، اوایل فروردین ماه جاری با حضور مقامهای دو کشور در شهرستان آستارا در غرب استان گیلان افتتاح شد و در آینده با اتصال آن به راه آهن رشت - قزوین، کریدور ریلی شمال - جنوب ایران تکمیل خواهد شد.
بندر مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، با جمهوری آذربایجان 38 کیلومتر مرز خاکی و 15 کیلومتر مرز آبی دارد و گمرک این شهرستان از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.