حجت الاسلام سید حامد میرحسینی اشکوری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: برنامه های فرهنگی ، عمرانی و قرآنی هر بقعه در سال جدید به هیات های امناء بقاع اعلام خواهد شد و آنها موظفند براساس برنامه های ارسالی فعالیت کنند.
وی خاطرنشان کرد: موضوع وقف یکی از مسائل مهمی است که ازسوی برخی مورد غفلت قرار گرفته و با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، دعوت از مبلغین در این ماه و نیز ماه های محرم و صفر باید با مجوز اداره اوقاف باشد و لازم است اعضای هیات امنا قبل از هماهنگی با واعظین و یا سخنرانان، از اوقاف مجوز دریافت کنند.
حجت الاسلام میرحسینی گفت: هر بقعه ای بدون نظر کمیسیون قبور شهرستان و بدون دریافت مجوز اقدام به پیش فروش قبر و یا دریافت حق الدفن کند، تخلف محسوب می شود.
به گفته رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل ، تمامی هیات امنایی که حکم هیات امنایی آنان پایان یافته در سال جاری حکم جدید دریافت خواهند کرد.
وی گفت: با مشورت بزرگان نسبت به تقویت هیات امنای این مکان های شریف اقدام و در سال جاری از جوانان و بانوان قرآنی استفاده می کنیم.
وی از آرامگاه شیخ زاهد گیلانی به عنوان یکی از نمادهای گیلان و شهرستان لاهیجان نام برد و افزود: پیشنهاداتی برای دسترسی آسان تر زائران و گردشگران به این مکان زیارتی و سیاحتی به مدیرکل اوقاف استان و نماینده مجلس ارائه شده و می توان از ظرفیت های گردشگری و مذهبی بقعه سید رضی و شیخ زاهدگیلانی برای ترویج فرهنگ علوی و معرفی فرهنگ گیلان بهره گرفت.
وی با اشاره به استقبال چشمگیر زائران و گردشگران از طرح آرامش بهاری در آرامگاه شیخ زاهد یادآور شد: شش نفر از روحانیون اعزامی از قم که از اساتید حوزه و دانشگاه بودند، برنامه های متنوع علمی و فرهنگی خوبی در این ایام در این مکان ها برگزار کردند.
شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در شرق استان گیلان واقع شده و 169 بقعه متبرکه، 578 موقوفه و سه هزار و 500 رقبه دارند.
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.