شاپور تشرینی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا در حاشیه این برنامه به خبرنگار ایرنا گفت: اجرای نمایش، مسابقه و شعرخوانی از بخش های آئین گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی بود و با استقبال جامعه فرهنگی و هنری مواجه شد.
وی افزود: بیش از 100 هنرمند در انجمن های نمایش، شعر و سرود کانون بسیج هنرمندان آستارا با هدف انتقال ارزش های انقلاب اسلامی به جامعه فعالیت می کنند و تولید 2 نمایش آئینی و اجرای سرودهای حماسی از فعالیت های کانون در سال گذشته است.
وی اظهار کرد: ترویج آرمان های امام (ره) در نسل های سوم و چهارم نیازمند حرکت ابتکاری است و در این راستا از هنرمندان متعهد کانون بسج هنرمندان آستارا حمایت می شود.
تشرینی بیان کرد: اگر دیروز مردانی همچون شهید آوینی در لباس زیبای هنر به درجه شهادت نائل آمدند، امروز وظیفه هنرمندان بسیجی، زنده نگه داشتن آرمان آنها در قالب هنر است.
شهید مرتضی آوینی روز بیستم فروردین 1372 هنگام تولید مجموعه روایت فتح در منطقه عملیاتی فکه بر اثر انفجار مین به شهادت رسید و سالروز شهادت او، روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شد.

** عکاسی موبایلی از حیران آستارا به مسابقه گذاشته شد
به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی کانون فرهنگی و هنری جوانان بسیج آستارا به ایرنا این مسابقه به مناسبت فصل بهار برگزار می شود و علاقه مندان می توانند تا 25 فروردین ماه جاری، حداکثر 10 عکس از جاذبه های طبیعی منطقه حیران آستارا را به همراه نام و نام خانوادگی به نشانی kjb_astara_admin@ارسال کنند.
علاوه بر معرفی تصاویر برتر، از عکاسان منتخب این مسابقه در قالب برنامه ای تجلیل خواهد شد.
گردنه حیران در محور آستارا - اردبیل از مناطق گردشگرپذیر شهرستان آستاراست.

** زایمان طبیعی در آستارا افزایش یافت
مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: آمار زایمان طبیعی از اول تا 19 فروردین ماه جاری در این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 40 درصد افزایش یافت که از برکات طرح تحول سلامت و تجهیز بیمارستان بوده است.
شهرام حسین نژادی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: از اول تا 19 فروردین ماه جاری، 19 زایمان طبیعی در بیمارستان 132تختخوابی آستارا انجام شد و تجهیز اتاق های زایمان به امکانات آب درمانی برای کاهش درد، در استقبال از زایمان طبیعی موثر بوده است.
وی اظهار کرد: 2 دستگاه وان و 2 دستگاه جکوزی در 2 اتاق زایمان بیمارستان راه اندازی شده و ترغیب مادران باردار به زایمان طبیعی، بهینه سازی فضا و خوشایندسازی فرایند زایمان و برگزاری کلاس های آموزشی از عملکردهای شبکه بهداشت و درمان آستارا در ترویج زایمان طبیعی است.
وی بیان کرد: خدمات رسانی بیمارستان 132 تختخوابی آستارا با تجهیزات جدید رضایتبخش بوده و از اواخر اسفند تا 17 فروردین ماه جاری، سه هزار و 589 نفر به بیمارستان مراجعه کرده اند که 2 هزار و 978 نفر آنها به صورت سرپایی درمان و 611 نفر در بخش های مختلف آن بستری شده اند.
بیمارستان 132 تختخوابی آستارا با 20 هزار و 700 متر مربع مساحت و 12 هزار متر مربع زیربنا در فروردین ماه سال قبل افتتاح و برای ساخت و تجهیز آن 560 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
شهرستان مرزی و گردشگرپذیر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.