پاشا سماپور روز یکشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) دفتر آستارا، با اعلام این مطلب افزود: شورای اسلامی شهرستان آستارا در راستای عمل به رسالت خطیر خود و تحقق مطالبات مردم، طرح ها و ایده های مفیدی را برای توسعه همه جانبه در روستاها، بخش ها و شهرهای آستارا به فرمانداری ارائه کرده و عملیاتی شدن آنها ، مستلزم همکاری بسیاری از دستگاه های اجرایی است.
وی اظهار کرد: آستارا قابلیت های گردشگری و اقتصادی بی نظیری دارد و ظرفیت های آن را باید در قالب طرح های مختلف برای جذب و ماندگاری بیشتر گردشگران معرفی کنیم تا زمینه استفاده اقتصادی گردشگاه ها فراهم شود.
سماپور راه اندازی تله کابین موسوم به بام آستارا از کوه ویرمونی به تالاب استیل لمیر محله و اراضی بیجارابین، ساخت هتل های دریایی در ساحل خزر و هتل های جنگلی در کوهستان ها، ایجاد مراکز آب درمانی در چشمه های آب گرم چملر و گیلده، افزایش پارک های جنگلی و تولید دمنوش و مربا از باغ های به و تمشک روستای مشند را از طرح ها و راهکارهای توسعه گردشگری و اقتصاد آستارا برشمرد.
سماپور ادامه داد: در شهرستان لاهیجان با ایجاد تالاب مصنوعی به جذب مسافر اقدام کرده اند و باید از تالاب طبیعی و زیبای استیل آستارا ، با اجرای طرح گردشگری منطبق بر معیارهای زیست محیطی، برای افزایش گردشگر و اشتغالزایی جوانان استفاده کنیم.
او بیان کرد: امکان آسفالت محوطه خاکی استیل و ساخت پل های چوبی در آن با در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی و بدون دخالت در طبیعت بکر آن وجود دارد و سرمایه گذار بخش خصوصی برای اجرای طرح های تاییدشده، آماده است.
رئیس شورای اسلامی آستارا گلیم روستای عنبران این شهرستان را از دیگر ظرفیت های گردشگری و اقتصادی آن نام برد و تکراری بودن طرح های آن و ضرورت ارائه نقش های نو و مشتری پسند برای بازاریابی بیشتر این محصول را از سوی کارشناسان امر متذکر شد.
به گفته سماپور، اقتصاد و فرهنگ آستارا در هم آمیخته است و شورای اسلامی این شهرستان به عنوان پارلمان عالی و نماینده مردم، توسعه فرهنگی و اقتصادی آن را دغدغه خود می داند و برای موفقیت در خدمتگزاری بیشتر به مردم، به همکاری و همراهی مظاعف همه مسئولان و نهادها نیاز دارد.
وی بیان داشت: آستارا به شهر بنر تبدیل شده و باید به جای نصب بنرهای معرفی مسئولان، از این امکان برای تعریف گردشگاه ها و داشته های فرهنگی استفاده کرده و بهسازی سرویس های بهداشتی ورودی شهر و رفع مشکل پارکینگ گردشگران جدی گرفته شود.
وی ادامه داد: نحوه حضور و برخورد نیروهای انتظامی در اماکن گردشگرپذیر آستارا متحول و مطلوب شده و باید در سایر بخش ها ، همراهی های لازم برای پذیرش و ماندگاری بیشتر مسافران و گردشگران وجود داشته باشد.
رئیس شورای اسلامی شهرستان آستارا افزود: مسافربران مستقر در محوطه گمرک آستارا به محض ورود گردشگران خارجی، آنان را بلافاصله به شهرستان های دیگر منتقل می کنند و امکان شناخت مناطق گردشگرپذیر و ماندگاری آنان در آستارا از بین می رود و رفع این مشکل نیز باید جدی گرفته شود.
شورای اسلامی شهرستان آستارا با پنج عضو شامل 2 نفر از شورای اسلامی شهر آستارا، 2 نفر از شورای شهر و بخش لوندویل و یک نفر از شورای بخش مرکزی آستارا فعالیت می کند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در 2 بخش و 62 روستا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و مرکز آن با میزبانی چند میلیون مسافر و گذر 800 هزار گردشگر خارجی از مرز آن در سال، یکی از 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.