مسعود نصرتی روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اعلام این مطلب افزود: اینکه موفق شویم زیرساختی در کنار پیاده راه ایجاد کنیم، کار ساده ای نیست زیرا تقدم و تاخر آن رعایت نشده و این کار را نمی توان کتمان کرد.
وی با اشاره به بازدید خود از یکی از استان های کشور، پروژه احداث پیاده راه از چهار محور و مهم بودن این پروژه برای آن استان در تولید درآمد و ثروت در قالب گردشگری ادامه داد: در بازدیدی که از این پیاده راه انجام دادم، دست اندرکاران مدیریت شهری بیان داشتند که 45 سال زحمت کشیدیم تا زیرساخت ها را فراهم کردیم و امروز ، پیاده راه را اجرا می کنیم.
نصرتی با بیان اینکه در احداث پیاده راه فرهنگی رشت بازه زمانی 45 سال مدنظر نبوده، خاطرنشان کرد: اکنون کار را به مشاور سپرده ایم و بدنبال این هستیم که ارزیابی کنیم به طور موقت چه کارهایی انجام دهیم تا زیرساخت ها تا حدودی فراهم شود.
شهردار رشت یکی از راه های کمک به تولید زیرساخت را تراموا دانست و اظهار امیدواری کرد که برنامه تراموا در این کلانشهر که در بودجه سال 97 نیز قرار گرفته، اجرایی شود و گفت: بابت این پروژه، اوراق مشارکت انتشار می یابد و 50 درصد بودجه انتشار اوراق مشارکت حمل و نقل ریلی توسط دولت انجام می گیرد.
وی ادامه داد: تا یک ماه آینده، اساسنامه سازمان قطار شهری رشت و حومه آماده و برای تصویب تقدیم شورای اسلامی شهر می شود تا اقدامات بعدی، در استانداری گیلان و وزارت کشور انجام گیرد.
نصرتی که دبیر اجرایی شبکه راه حل های جهانی نیز هست، گفت: یاد گرفتیم که چگونه مشکلات را ساده سازی و از نقاط قوت و ضعف استفاده کنیم و هیچ پیچیدگی در طول مسیر، پذیرفتنی نیست.
وی با بیان اینکه برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد و می توان کارها را پیش برد، خاطرنشان کرد: تنها لازمه دستیابی به این راه حل ها ، آرامش ، ثبات و امنیت است.
به گفته نصرتی، 27 هزار تجربه موفق همراه با راه حل ها در حوزه بین المللی داریم بنابراین برای همه چیز راه حل وجود دارد.
کلانشهر رشت حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.
به گزارش ایرنا پروژه پیاده راه رشت یازدهم فروردین سال 95 با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید. پروژه پیاده راه فرهنگی کلانشهر رشت به عنوان اولین پروژه بازآفرینی بافت مرکزی در سطح کلانشهرهای کشور است که برای احداث آن حدود 17 هزار مترمربع محوطه سازی انجام گرفته و در بافت مرکزی رشت (میدان شهدای ذهاب) در سه محور خیابان امام خمینی از دهنه بازار بزرگ تا میدان شهدای ذهاب، خیابان سعدی از دهنه استاد سرا تا میدان شهدای ذهاب و خیابان شریعتی تا میدان شهرداری احداث شده است.
بر اساس اعلام جبار کوچکی نژاد رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی، 15 میلیارد تومان ردیف بودجه جدید برای اجرای قطار شهری کلانشهر رشت در بودجه 97 کشور در نظر گرفته شده است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.