آرش سیف اللهیان روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی در اداره منابع آب آستارا مشارکت شالیکاران در لایروبی انهار ضروری است و از 28 کیلومتر نهر داخل مزارع، 17 کیلومتر لایروبی شده است.
وی با بیان اینکه 700 میلیون ریال اعتبار برای لایروبی انهار اختصاص یافته، اضافه کرد: آستارا دارای هفت رشته رودخانه دائمی و 11 آب بندان با ظرفیت بالغ بر پنج میلیون متر مکعب آب است و امیدواریم با مدیریت مصرف آب، مشکلی در آبیاری اراضی وجود نداشته باشد.
وی اظهار کرد: پارسال هشت هزار و 800 متر مربع از حریم رودخانه های آستارا با دستور قضایی آزاد و ساخت و سازهای آنها تخریب و هفت متخلف به محاکم قضایی معرفی شدند.
به گفته سیف اللهیان، آزادسازی 16 هزار متر مربع از حریم رودخانه ها برای حفاظت از بستر و حریم و جلوگیری از طغیان رودخانه ها در دستور کار قرار دارد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، هفت هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی و هفت رشته رودخانه دارد.

** کشاورزان تالش برای دریافت کود به مراکز مجاز مراجعه کنند
مدیر جهاد کشاورزی تالش نیز در گفت وگو با ایرنا، با اعلام توزیع سه هزار و 420 تن انواع کود شیمیایی برای بهره وری اراضی زراعی این شهرستان، کشاورزان و باغداران را به مراجعه و دریافت کود از مراکز و فروشگاه های مجاز تا پایان اردیبهشت ماه فراخواند.
سید علی موسوی گفت: 35 درصد سهمیه کود شیمیایی اراضی کشاورزی تالش توزیع شده و استفاده مناسب و به مقدار معین از آن برای رشد و بهره وری محصولات کشاورزی مفید است.
وی افزود: برای سال زراعی 97 و جهت بهره وری شالیزارها، 59 تن بذر برنج هاشمی گواهی شده و چهار تن بذر گیلانه در بین شالیکاران توزیع شده و این مقدار نسبت به سال های قبل 46 درصد افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: بذر برنج مورد استفاده شالیکاران، خالص نیست و هدف از توزیع بذر اصلاح شده، از رده خارج کردن بذرهای ناخالص، افزایش تولید شلتوک و کیفیت برنج است.
موسوی ادامه داد: توزیع نهال یارانه دار برای توسعه باغات در جهاد کشاورزی این شهرستان ادامه دارد و باغداران می توانند برای دریافت نهال تا پایان فروردین ماه جاری اقدام کنند.
او گفت: در سال گذشته یک هزار و 300 اصله نهال یارانه دار ازگیل، فندق، گردو و مرکبات با 14 میلیون ریال یارانه توزیع شد.
در تالش 27 هزار هکتار اراضی مزروعی و باغی و 16 هزار هکتار شالیزار وجود دارد و سالانه 84 هزار تن شلتوک برنج از شالیزارهای آن برداشت می شود.
این شهرستان با 200 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
7106 / 7124 /7105/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.