به گزارش خبرنگار ایرنا، حامد علامتی روز جمعه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان در رشت افزود: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با توجه به شعار سال برنامه های مختلفی انجام می دهد که گفتمان سازی در بخش های مختلف از جمله این برنامه هاست.
وی اظهار داشت: در این راستا انجمن های اسلامی دانش آموزان به پایگاه های گفتمان سازی حمایت از کالای ایرانی تبدیل می شود به این معنی که دانش آموزان استفاده و حمایت از کالای ایرانی را از خود و خانواده شان شروع می کنند.
علامتی ادامه داد: بخش دیگر گفتمان سازی در مدرسه است به عنوان مثال برنامه ها و تبلیغاتی که بایستی در حمایت از کالای ایرانی انجام شود.
وی بیان داشت: مطالبه گری از مسئولان به جهت حمایت از کالای ایرانی از دیگر فعالیت های اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور در راستای شعار سال است.
علامتی در ادامه با تشریح وظایف و ماموریت های اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان تصریح کرد: در دورانی، پشتیبانی از دفاع مقدس با تقدیم 36 هزار دانش آموز شهید از ماموریت های اتحادیه بود و اکنون در حوزه فرهنگی و تربیتی نقش آفرینی می کند.
وی یادآور شد: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور از تشکل های رسمی دانش آموزی است که توسط نماینده مقام معظم رهبری اداره می شود.
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با بیان اینکه رویکرد اتحادیه تربیت حماسی است، اظهار کرد: استراتژی ما در اتحادیه کاملاً تربیت حماسی است و یک فرآیند چهارساله را برای تربیت دانش آموز در دوره اول و دوم متوسطه در نظر می گیریم.
علامتی در ادامه با بیان برنامه های اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در دو سطح ملی و استانی خاطر نشان کرد: 70 درصد برنامه ها به صورت استانی و بومی و 30 درصد برنامه ها به صورت ملی انجام می شود.
وی توجه به کارهایی از نوع تقویت بنیه دینی معرفتی را از دیگر فعالیت های اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در کشور عنوان و اضافه کرد: در این رابطه سه هزار دانش آموز برای خادمیاری امام رضا (ع) به مشهد مقدس اعزام شدند.
وی با اشاره به برگزاری چهارمین مرحله طرح کندوی کتاب با محوریت کتاب روایتی ساده از ماجرایی پیچیده افزود: تقویت انگیزه کسب معرفت، بصیرت اسلامی و انقلابی و مهارت های عملی زندگی به عنوان عناصر الگو، پیشتاز و محوری در ترویج مطالعه و کتابخوانی از اهداف اجرای این طرح است.
علامتی بیان داشت: سازمان دانش آموزی، هلال احمر، بسیج دانش آموزی و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان چهار تشکل دانش آموزی هستند که فعالیت های هر یک از این تشکل ها مستقل است.
استان گیلان دارای بیش از 370 هزار دانش آموز است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.