رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: انتخاب نماینده برای گیلان کار آسانی نبود و گزینه های زیادی مورد بررسی قرار گرفت تا آیت الله فلاحتی انتخاب شد.

به گزارش ایلنا از رشت،  آیت الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در آیین تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: خاطره‌های خوشی از گیلان دارم. در سال ۸۰ مقام معظم رهبری سفری به گیلان داشتند که استقبال کم‌نظیری را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: علاقه مردم گیلان الهی است و محبت آنها خدایی است. در ماه رجب هستیم ماهی که در آن سه امام متولد شد که بزرگترین آن حضرت علی (ع) است. ماه رجب ماه آمرزش گناهان است و بهترین موقع برای استغفار است.

آیت الله محمدی گلپایگانی به تقارن این جلسه با ماه رجب اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری، از آیت الله قربانی قدردانی کرده و آیت‌الله فلاحتی را به عنوان نماینده ولی فقیه در گیلان منصوب کردند.

 رئیس دفتر مقام معظم رهبری با قدردانی از آیت الله قربانی گفت: ایشان ۱۸ سال در رشت نماز جمعه خوانند و ریش خود را در راه اسلام سفید کردند. ایشان ۷۰ سال درس طلبگی و راه و روش ائمه را در پیش گرفتند و به اصرار و در خواست خودشان از این سمت کناره گیری کردند.

آیت الله محمدی گلپایگانی تصریح کرد: مقام معظم بسیار مهربان هستند و گاهی اشک یک کودک ایشان را آزرده خاطر می‌کند.

وی افزود: برخی افراد نادان آقای قربانی را ناراحت کردند. در روایتی از پیامبر آمده است که هرکسی به عالمی احترام کند به من احترام کردند و هرکس بی ادبی و بی احترامی کند به من بی احترامی شده است.

گلپایگانی ادامه داد: این مزد ایشان نبود که برخی اینگونه برخورد کنند، البته مردم رشت قدردان زحمات وی هستند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.