یونس رنجکش عصر پنجشنبه در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه استانداری گیلان چه اقدامی در خصوص مباحث مربوط به منطقه حیران انجام داده، افزود: با توجه به درخواست های مردم در خصوص موضوع حیران و حاشیه های آن از استاندار گیلان، استاندار از چند ماه قبل با توجه به آمادگی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا برای نگهداری 20 کیلومتر راه مورد نظر، بازپس گیری حق نگهداری گردنه حیران از اردبیل را پیگیری کرد و در این رابطه مکاتبات و مذاکراتی نیز داشته است.
وی اظهار کرد: البته حریم راه گردنه حیران از نظر مسئولیت در اختیار اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا و گیلان است اما به منظور کمک به گیلان و آستارا، نگهداری آن محدوده با اداره راهداری نمین می باشد.
رنجکش بیان کرد: استانداران، فرمانداران و مسئولان سیاسی بدون تحریکات قومی و با دعوت به آرامش، به وظایف خود می پردازند و رسانه ای نشدن برخی عملکردها ، دلیل بر انجام نشدن آنها نیست.
وی ادامه داد: اظهاراتی که در خصوص گردنه حیران شده، ارتباطی با مباحث رسمی و اداری ندارد و من همه گروه ها، جریانات سیاسی و نمایندگان مجلس را به حفظ آرامش و توجه به منافع ملی دعوت می کنم.
فرماندار آستارا گفت: هر استان و شهرستانی بر اساس تقسیمات کشوری در مسیر هدف های کلان نظام اسلامی و حاکمیت برای رفع مشکلات مردم و توسعه منطقه ، وظایفی دارد و باید بر اساس قانون به آنها عمل کند.
وی افزود: در شرایط فعلی ، از همگان انتظار می رود به توسعه کشور و همگرایی ملی کمک کنند چراکه طرح مباحث اختلاف انگیز ، مانع تحقق هدف ها و برنامه های نظام و دولت برای توسعه و رفع مشکلات مردم می شود و در این میان، هوشیاری فعالان سیاسی و اجتماعی حائز اهمیت است.
رنجکش با قدردانی از مردم شهرستان استارا و استان گیلان و مسئولان استان همجوار، خواستار همدلی و همراهی بیشتر برای خدمات رسانی به مردم و پرهیز از تنش شد و گفت: باید با ایجاد فضای همگرایی و همراهی، از بهره برداری هایی که موجب ضربه به وحدت ملی و سوءاستفاده بدخواهان می شود، جلوگیری کرد.
گردنه حیران در حد فاصل شهرستان های آستارا و اردبیل در حوزه استحفاظی آستارا قرار دارد. شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.