وی روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: به عنوان کسی که در استان گیلان زندگی می کنم ، از اینکه بی مبالاتی های فراوانی را از سوی برخی هموطنان در آلوده سازی این طبیعت زیبا شاهدم، بسیار ناراحتم و سال هاست تلاش می کنم تا در تغییر این فرهنگ غلط، تاثیرگذار باشم.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی گردشگران که به گیلان می آیند، برغم استفاده از زیبایی و مواهب طبیعی این استان، حرمت میزبانی را به جا نمی آورند و در حاشیه جنگل و رودخانه ها انبوهی از زباله بر جا می گذارند.
معصومی خاطرنشان کرد: این رفتار ناصواب با آداب و رسوم ایرانیان پاک سرشت که در ایام نوروز دوباره به پاکی همگانی روی می آوردند، در تضاد است؛ و من از همه هموطنان خواهش می کنم همراه خود کیسه زباله داشته باشند، زباله های خود را در این کیسه ها جمع آوری کنند و در محل های مخصوص قرار دهند.
وی با یادآوری اینکه لازم است طبیعت را به پاکی، به آیندگان بسپاریم، گفت: کاری نکنیم که چهره طبیعت آلوده و از زیبایی های آن کاسته شود.
در استان گیلان با افزون بر 2 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت، به طور میانگین روزانه 2 هزار تن زباله تولید می شود که از این میزان، حدود 600 تا 700 تن آن مربوط به شهر رشت است.
در ایام تعطیل بویژه نوروز، تولید زباله در استان گیلان به حدود 2 برابر افزایش می یابد.
6070 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.