محسن یوسف پور روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: روز طبیعت روزی است که باید در کنار بهره مندی از طبیعت زیبا و بکر، تلاش کنیم به پاکیزگی و نظافت آن لطمه نزنیم و به همه نشان دهیم که روز طبیعت، تنها یک شعار نیست بلکه نشانه فرهنگ عمیق و دیرینه مردمان متمدنی است که علاقه دارند طی سالیان متمادی، از این نعمت خدادادی بهره مند شوند.
وی افزود: یکی از فرهنگ های غنی ایرانی به پایان رساندن تعطیلات نوروزی باگذراندن اوقات درطبیعت و پاسداشت مواهب خدادادی است و امیدواریم هموطنان پس از استفاده از مواهب طبیعت و هنگام بازگشت از عرصه های طبیعی، مراقب باشند تا آثار تخریبی مانند زباله یا صدمه به جنگل ها و مراتع را ازخود بر جا نگذارند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان به نقش اساسی مردم در حفظ و حراست از منابع طبیعی اشاره و خاطرنشان کرد: مشارکت مردم در امر حفاظت از عرصه های منابع طبیعی بسیار مهم است و مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تصرف و آتش سوزی در جنگل ها و مراتع، مراتب را در سریع ترین زمان ممکن از طریق شماره امداد جنگل و مرتع و سامانه 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش کنند.
از مجموع اراضی ملی گیلان، 565 هزار هکتار اراضی جنگلی ، 245 هزار هکتار اراضی مرتعی، 288 هزار هکتار اراضی ملی جلگه ای و 11 هزار هکتار اراضی ساحلی مستحدث است.
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.