محمد رضا روشنی غروب دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود توزیع حدود 2 هزار و 500 کیسه زباله بین گردشگران، متاسفانه بسیاری از آنان زباله ها را در طبیعت زیبای آستارا رها کرده اند.
وی اظهار کرد: بسیاری از زباله‌ها ظروف یکبار مصرف غذا، آب معدنی و نوشابه است و تجزیه یک قوطی پلاستیکی در خاک، حدود هزار سال طول می‌کشد.
وی بیان کرد: کیسه‌های پلاستیکی علاوه بر تخریب چهره طبیعت، با آزاد کردن مواد شیمیایی باعث آلودگی خاک می شوند و بعضی از حیوانات اهلی در روستاها با خوردن آنها آسیب جدی می بینند و این امر در برخی مواقع باعث به خطر افتادن حیات وحش می‌شود.
روشنی ادامه داد: بسیاری از خانواده ها سبزه های نوروز را در آب انداختند و این امر باعث آلودگی آب های جاری و از دست رفتن منظره زیبای رودخانه ها شد.
او اضافه کرد: دوستداران طبیعت با همکاری سازمان های مردم نهاد در قالب برنامه های مختلف می توانند به پاکسازی نقاط گردشگری آستارا اقدام کنند تا طبیعت این شهرستان آسیب نبیند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، با جذابیت های گردشگری متعدد سالانه بالغ بر چند میلیون گردشگر داخلی و 800 هزار گردشگر خارجی را جذب می کند.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.