وی روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود : طبیعت را از پیشینیان به امانت به ارث برده ایم، آنها بودند که این طبیعت بکر و زیبا را به سلامت به ما تحویل دادند و وظیفه داریم آن را به سلامت به آیندگان تحویل دهیم.
وی ضمن تبریک و خوشامدگویی به مسافران نوروزی گیلان، از آنها خواست به حرمت میزبانی طبیعت زیبا و مردم مهربان گیلان، طبیعت استان را آلوده نکنند و زباله های خود را در محل های تعیین شده قرار دهند.
نصر ماسوله از مردم بومی و ساکن استان گیلان نیز خواست ضمن رعایت مسایل زیست محیطی به آن دسته از مسافران و گردشگرانی که رعایت ضوابط پاکی طبیعت را نمی کنند، با نهایت ادب تذکر دهند تا فرهنگ احترام به طبیعت در کشور نهادینه شود.
وی افزود: متولیان نظافت استان گیلان نیز باید در این ایام که مسافران بسیاری از اقصی نقاط کشور به گیلان سفر می کنند، نسبت به نصب سطل های زباله به مقدار کافی و در اختیار قرار دادن کیسه های جمع آوری بین مردم اقدام کنند تا از ظرفیت عمومی برای پاکی شهر و استان استفاده شود .
نصر ماسوله گفت : در این ایام بسیاری از روستاییان تولیدان لبنی، پروتئینی و گیاهی خود را برای عرضه از روستا به شهر می آورند و در خیابان بساط می کنند اما هنگام غروب، باز مانده های ضایعاتی خود را جمع آوری نکرده به روستا بر می گردند که این موضوع علاوه بر افزایش زحمت پاکبانان ، چهره شهر را زشت می کند.
در استان گیلان با افزون بر 2 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت، به طور میانگین روزانه 2 هزار تن زباله تولید می شود که از این میزان، حدود 600 تا 700 تن آن مربوط به شهر رشت است.
در ایام تعطیل بویژه نوروز، تولید زباله در استان گیلان به حدود 2 برابر افزایش می یابد.
6070 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.