به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز پنجشنبه در نشست بررسی قابلیت‌های روستاهای آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: طرح آمایش سرزمینی از سیاست‌های وزارت کشور و استانداری گیلان است و مسئولان امر در روستاها باید قابلیت های گردشگری را شناسایی و در قالب فرم تعریف شده، تا اوایل هفته آینده به فرمانداری ارائه کنند.
وی اضافه کرد: اختصاص اعتبار به دهیاری ها برای اجرای طرح آمایش سرزمینی مشروط به ارائه قابلیت ها و ظرفیت های روستاهاست و بسیاری از ظرفیت های کشاورزی، تجاری و گردشگری به دلیل نبود برنامه مدون مغفول مانده که باید مسئولان برای احیای آنها تلاش کنند.
وی شرایط ایجاد درآمد پایدار در روستاها را داشتن ایده نو و شناسایی ظرفیت‌ها از سوی دهیاری‌ها دانست و اظهار کرد: دهیاران به عنوان معتمدان مردم، شوراها و دولت باید چرخ توسعه و آبادانی روستاها را به حرکت درآورند.
رنجکش ادامه داد: مدیریت دهیاری‌ها با روش‌های سنتی امکان‌پذیر نیست و دهیاران باید تا پایان سال جاری، جشنواره ای متناسب با جاذبه‌های گردشگری روستای خود برگزار و برای تامین اشتغال پایدار اقدام کنند.
فرماندار آستارا گفت: دروازه ورودی آستارا بعد از تعطیلات نوروز در منطقه ونه‌بین این شهرستان نصب خواهد شد و مسافران باید از جاذبه های این شهرستان به عنوان قطعه ای از استان گیلان استفاده کنند.
رنجکش ادامه داد: همه جای کشور به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تعلق دارد و در این رابطه نباید به بحث های حاشیه ای عده ای سودجو، دامن زده شود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، 62 روستا و 2 بخش در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.