رئیس کمیسیون نظارت استان گیلان گفت: سامانه 124 طرح نوروزی به صورت شبانه روزی فعال است.

به گزارش ایلنا از رشت، فرهاد دلق پوش در دیدار با روسای برخی از اتحادیه های صنفی و کسبه بازار، اظهار داشت: با ویژگی‌های خاص اقلیمی و جاذبه‌های متعدد توریستی، شاهد ورود خیل عظیم مسافران و گردشگران نوروزی از اقصی نقاط کشور به گیلان هستیم که باعث نوساناتی در قیمت کالاها و خدمات می شود که باید کنترل و نظارت شود.

دلق پوش با اشاره به واگذاری کارگروه تنظیم بازار استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت،  همراهی و همسویی کسبه و بازاریان در انجام مطلوب این مهم بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: این سازمان به پشتوانه همکاری بازار ، برنامه ریزی مدونی جهت ایجاد موازنه در تامین و توزیع کالاهای اساسی را در دستور کار خود قرار داده و در این خصوص اقداماتی به ویژه در طرح نظارتی ویژه نوروز 97 با برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار استان، کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات ،کمیسیون نظارت و کمیته‌های کاری انجام داده است.

وی هماهنگی با انجمن شرکت های پخش استان، فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره ای و نیز بنکداران و عمده فروشان استان را یکی دیگر از راهبردهای نوروزی تنظیم بازار برشمرد و عنوان کرد: جهت تامین بهنگام کالاهای مورد نیاز صنوف و نیز مصرف کنندگان و همچنین رصد موجودی کالاهای اساسی درسطح انبار‌ها و سرد‌خانه‌های استان، هماهنگی و پایش لازم به صورت مستمر در حال انجام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، همکاری شرکت بازرگانی دولتی ایران به منظور تحویل به موقع آرد به نانوایان را نیز بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این راستا با اتحادیه‌های نانوایان مرکز استان و شهرستان‌ها نیز جهت خرید آرد برای ایام تعطیلات نوروز،  هماهنگی لازم انجام پذیرفت.

فرهاد دلق پوش در ادامه تصریح کرد: البته با ابلاغ طرح نظارتی ویژه نوروز 97 به هم ه ادارات تابعه و اتاق های اصناف سراسر استان و انجام بازرسی و نظارت برکالاها و خدمات اولویت‌دار ، تا پایان اسفند ماه 96مجموعا60481 مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی استان به عمل آمد که این بازرسی‌ها  منجر به کشف 2442مورد تخلف و نیز تشکیل پرونده به ارزش کل  بالغ بر 7 میلیارد ریال برای متخلفان شده است.

وی تاکید کرد: همچنان سامانه 124 طرح نورزوی به صورت شبانه روزی فعال است برقراری کشیک ستادخبری (سامانه 124) جهت تسهیل ارتباط مردم با سازمان است که دراین سامانه از ابتدای طرح تا پایان اسفند تعداد 1351مورد گزارش و شکایت مردمی ثبت شده، که پس از بررسی های بعمل آمده توسط بازرسان 55 درصد آن منجر به کشف تخلف شده و به تعزیرات جهت سیر مراحل قانونی ارجاع شده است.

دلق پوش با اشاره به انجام گشت های مشترک بازرسی در ایام نوروز، اظهار داشت: بازرسان سازمان تاکنون تعداد 759 مورد گشت مشترک با سایر دستگاههای ذیربط از جمله تعزیرات ، اتاق اصناف، گردشگری، دانشگاه علوم پزشکی... انجام داده اند که بیشترین تخلفات ثبت شده در گشت های بازرسی ، مربوط به بخش های پوشاک، کیف و کفش، مواد پروتئینی و خدمات عمومی(قالیشویی، خشکشویی و.....)بوده است که لازم است برخی صنوف باید توجه بیشتری داشته باشند.

وی به پیگیری مستمر و مشترک این سازمان با کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی در خصوص کنترل قیمت مرغ در سطح بازار و اجرای مطلوب طرح توزیع میوه و نظارت بر عملکرد مراکز توزیع اشاره نمود و عنوان کرد: ضمن بازرسی مشترک شبانه از کشتارگاه‌های استان و هماهنگی با شرکت های زنجیره تولید و توزیع مرغ، اتحادیه مرغداران، نهایتا قیمت مرغ در سطح میدان اصلی و مراکز عمده توزیع شهررشت به پایین تر از  80000 ریال در کیلوگرم رسید، در حالیکه حسب اطلاعات واصله در استانهای مجاور، قیمت مرغ به بیش از 95000 ریال نیز رسیده بود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.