جلال دیانسایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: پل مرزی آستارا با 90 متر و 20 سانتیمتر طول و 9 متر عرض از مبادی ورودی و خروجی مهم کشور است و برای مرمت و بهسازی بخش ایرانی آن و ساماندهی محوطه و سالن مسافری پایانه مرزی آستارا 130 میلیارد ریال اعتبار لازم است.
وی افزود: تکمیل مرحله دوم محوطه سایت و ساخت مرحله نخست شبکه فاضلاب بهداشتی پایانه بار نیز در دستور کار پایانه مرزی آستاراست و برای تحقق آنها به 55 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تامین، اقدام خواهد شد.
وی اظهار کرد: تاکنون برای تعمیر و نگهداری تاسیسات مرزی، مرمت میز ارزیابی گمرک، بازسازی رمپ ورود به کشور، کابل کشی سیستم شبکه، برق اضطراری، راه اندازی تجهیزات سیستم گذرنامه، انعقاد قرارداد ساماندهی سالن مسافری با مشاور ذیصلاح و تعویض تابلوهای خوش آمد به چهار زبان هفت میلیارد ریال هزینه شده است.
دیانسایی ساخت مرحله نخست محوطه سایت پایانه بار، تکمیل لوله کشی گاز ساختمان غرفه ها، تعمیرات ساختمان های مساجد بخش های اداری و محوطه، ساخت سرویس بهداشتی و حمام و تکمیل انشعاب برق ساختمان غرفه های پایانه بار و تامین ترانس برق با صرف 32 میلیارد ریال اعتبار را از اقدامات صورت گرفته در پایانه بار اعلام کرد.
او ادامه داد: از 28 اسفند تا اول فروردین ماه، 12 هزار و 718 نفر از مرز زمینی این شهرستان تردد کرده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود 20 درصد افزایش یافته است.
سال گذشته 28 هزار و 394 دستگاه کامیون برای ورود بار و 36 هزار و 785 دستگاه کامیون برای خروج بار از مرز زمینی آستارا تردد کرده بودند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان، با جمهوری آذربایجان 15 کیلومتر مرز آبی و 38 کیلومتر مرز خاکی دارد.
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.