عباس صابر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همزمان با وزش تندباد گرم طی عصر و شب شنبه گذشته، آتش به جان جنگل های استان افتاد که تا صبح دیروز، توسط نیروهای منابع طبیعی، هلال احمر، بسیج ، عوامل انتظامی و تیم مدیریت بحران دهیاری ها در کنار نیروهای مردمی مهار شد.
وی با یادآوری اینکه این آتش سوزی در بعضی مناطق به صورت سطحی و در مناطقی دیگر به صورت عمقی به درختان آسیب رساند، افزود: در حال حاضر میزان خسارت این آتش سوزی توسط کارشناسان در دست بررسی است.
به گفته صابر، شنبه گذشته سرعت وزش باد در گیلان بین 40 تا 80 کیلومتر بر ساعت ثبت شد و دما بین 10 تا 15 درجه سانتی گراد افزایش یافت و همزمان با آن، آتش سوزی به صورت گسترده در شهرهای املش، رودسر، ماسال، شفت، لاهیجان و در سایر شهرستان ها به صورت محدود اتفاق افتاد.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان اضافه کرد: با این آتش سوزی بالغ بر یکصد هکتار از منابع ملی( جنگل) و یکصد و پنجاه هکتار از باغ ها و مراتع طعمه حریق شدند.
صابر به دیگر خسارت های این تندباد نیز اشاره و بیان کرد: همچنین این تندباد به تعدادی از سربندی های منازل مسکونی آسیب رساند که پس از ارزیابی کارشناسان، میزان دقیق آن اعلام می شود و خوشبختانه آسیب جانی در استان نداشته ایم.
از عصر شنبه گذشته به دلیل وزش باد گرم شدید مناطق وسیعی از جنگل های استان دچار حریق شد و خسارت هایی را به اراضی ملی و طبیعی وارد کرد.
از مجموع اراضی ملی گیلان، 565 هزار هکتار اراضی جنگلی ، 245 هزار هکتار اراضی مرتعی، 288 هزار هکتار اراضی ملی جلگه ای و 11 هزار هکتار اراضی ساحلی مستحدث است.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.