به گزارش خبرنگار ایرنا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی روز پنجشنبه در دیدار جمعی از فرماندهان انتظامی گیلان به مناسبت فرا رسیدن سال جدید اظهار کرد: عید نوروز دارای غسل، دعای ویژه و نماز است اما این موضوع برای مردم تبیین نشده است.
وی به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر اشاره کرد و افزود: اگر ملت‌ها مراسم و کارهای خوبی داشته باشند، اسلام با ورود به آن محیط‌ ها این کارهای خوب را از بین نمی‌برد بلکه آنها را تأیید می‌کند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه صله رحم و تمیزی از برنامه‌های عید نوروز است، تصریح کرد: عید نوروز خرمی و نشاط را به همراه دارد و اسلام طرفدار آن است بنابراین باید به آن ، وجهه خدایی و عبادی داده شود.
آیت‌الله قربانی بر زدودن بی‌بندوباری و رفتار خلاف اخلاق از عید نوروز تأکید کرد و با بیان اینکه اجازه هنجارشکنی و ترویج بی‌حجابی را در جامعه نمی‌دهیم، گفت: مقام معظم رهبری مسؤولان را موظف کردند که دستورات دینی را رعایت کرده و اگر کسی با احکام اسلام مخالفت کند، باید جلوی او بایستند.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به تقدیم 250 هزار شهید برای استقرار نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و متذکر شد: باید مراقب باشیم و اجازه ندهیم برخی افراد هنجارشکنی کنند.
آیت‌الله قربانی در خاتمه سخنانش گفت: نیروهای انتظامی باید تلاش کنند نوروز برای مردم عید باشد و جلوی متخلفان گرفته شود.
وی ابراز امیدواری کرد که مردم ما با نشاط ، شاداب و انقلابی حرکت کنند و از مواهب انقلاب اسلامی برخوردار باشند.
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.