به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان اظهار داشت: نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و غذاهای محلی در قالب نوروز بازار با عرضه مستقیم توسط هنرمندان و صنعتگران منطقه و استان گیلان یکی از جاذبه های گردشگری ایجاد شده از سوی سازمان برای نوروز 97 است که در این نمایشگاه ویترینی از جاذبه ها و محصولات صنایع دستی این منطقه و استان به نمایش گذاشته می شود.
مجید فاتحی رویکرد برنامه های سازمان منطقه آزاد انزلی را معرفی توانمندیهای سنتی، آئینی استان اعلام و اضافه کرد: برپایی جشن ها و نمایش های آئینی مهمترین بخش از جشنواره ترنم بهار است که از طریق آن گیلانیان و مسافران با آداب، سنت و رسوم اقوام و مناطق مختلف گیلان زمین آشنا می شوند تا نوروز فرصتی مناسب جهت ارتقاء آگاهی عمومی از ذخایر فرهنگی غنی این منطقه باشد.
به گفته وی اجرای موسیقی محلی نقاط مختلف استان توسط گروه های هنری و تئاتر خیابانی هنرمندان بومی بخشهای دیگری از برنامه های نوروزی این سازمان در سال 97 است.
فاتحی ایام نوروز را فرصت مناسبی برای شناسایی و معرفی نشانه های فرهنگ گیلانیان اعلام و اظهار کرد به این منظور نمایش عروسک های غول پیکر اساطیری استان گیلان در قالب 'عروس گولی' و 'عروس بران' از جاذبه های نوروزی در نظر گرفته شده برای گردشگران است.
وی یاداور شد در روز ملی طبیعت با همکاری گردشگران و دوست داران محیط زیست جلوه ای از همکاری و علاقمندی جهت حفاظت از زیبایی های محیط زیست به نمایش گذاشته می شود.
فاتحی از پخش برنامه ها و خدمات ارائه شده سازمان متبوع خود از شبکه های صدا و سیما خبر داد و اضافه کرد: تولید و پخش برنامه زنده تلویزیونی ترنم بهار از استودیوی منطقه آزاد انزلی که به صورت زنده هر شب با حضور هنرمندان ملی و استانی از شبکه باران پخش و در شبکه جام جم هم بازپخش می شود و در عین حال تولید و پخش روزانه برنامه زنده رادیویی بنفشه گل با حضور گویندگان صدا و سیما و پخش گزارش های خبری از امکانات و خدمات گردشگری این منطقه در شبکه های مختلف صدا و سیما و رسانه ها از دیگر برنامه های کمیته اطلاع رسانی ستاد خدمات سفر این منطقه است.
منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایرانی واقع در حاشیه دریای خزر است.
6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.