حمیدرضا ناطقی روز پنجشنبه با اشاره به اینکه برخی رسانه ها به پاسخگو نبودن این مرکز بدنبال قطعی آب اشاره کرده اند ، افزود: از بامداد ( ساعت 24) آخرین روز اسفندماه تا ساعت 24 ( بامداد فروردین ماه) چهار هزار و 345 بار زنگ اعلام حوادث شرکت آب و فاضلاب گیلان به صدا در آمده است.
وی با بیان اینکه طی مدت یاد شده 15 اپراتور وظیفه پاسخگویی به شهروندان را برعهده داشتند، افزود: اوج تماس ها از ساعت 18 تا 19 با 569 تماس بوده است که بیشترین دلیل آن قطع آب شرب شان بوده است.
وی گفت: ممکن است بدلیل حجم بالای زنگها ،پشت خط در صف انتظار قرار میگرفتند اما به همه کسانی که با این سامانه تماس گرفته اند ، و در انتظار صحبت با اپراتور قرار گرفته اند ، پاسخ داده شده است.
وی خاطر نشان کرد: در سیستم شرکت آب و فاضلاب شهری هیچ مشکلی وجود نداشت و با تحویل سال و کاهش مصرف مشکل قطعی آب استان نیز رفع شد.
ناطقی یادآور شد: روز سه شنبه براساس مشکلات اعلام شده از سوی مردم به این مرکز ، آب شرب برخی نقاط شهر رشت ازجمله سعدی ، دیانتی، مطهری، نامجو،معلم، فلسطین، گلسار و دیانتی وآب برخی نقاط چندین شهرستان استان نیز براثر مصرف بیش اندازه و کاهش فشار قطع شد.
وی خاطر نشان کرد: در صورت مشاهده هر گونه مشکل در حوزه آب شهری ،مرکز ارتباطات مردمی 122 بصورت شبانه روزی پاسخگوی شهروندان استان می باشد.
**قطع آب شرب نقاطی از استان طی روز گذشته ناشی از افزایش مصرف بود
مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی اداره کل آب و فاضلاب شهری گیلان نیز با اشاره به قطع آب نقاطی از شهر رشت و برخی شهرستان های استان گفت: به دلیل مصرف بیش از اندازه و کم شدن فشار، آب شرب برخی از نقاط استان قطع شد.
محمد مهدی یوسفی زاده با بیان اینکه روز سه شنبه هیچ گونه مشکلی در تاسیسات آبرسانی آب و فاضلاب شهری وجود نداشت، افزود: تصفیه خانه آب گیلان و تمام چاه های شهرستان با تمام ظرفیت در مدار بودند اما مصرف همزمان و بیش از اندازه مشترکان در ساعات پایانی سال در سراسر استان موجب افت فشار در شبکه های انتقال اصلی و فرعی و قطعی آب شده بود.
وی اضافه کرد: اگر فشار آب شرب را افزایش می دادیم ، موجب متلاطم و کنده شدن رسوبات داخل لوله ها می شد که این امر تغییر رنگ و حتی مزه را نیز ممکن بود بدنبال داشته باشد و برای مردم این اب قابل استفاده نبود.
وی اظهارکرد: شهروندان بایستی در چنین مواردی که پیش بینی می شود در تمامی منازل مصرف بالا می رود با مصرف بهینه و برنامه ریزی و پرهیز از کارهای غیر ضروری که نیاز به آب دارد در همان ساعت ها و موکول کردن آن به ساعت های دیگری ، استفاده از این نعمت را برای همه فراهم آورند.
یوسفی زاده خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی برای تامین آب شهروندان رشت وجود ندارد اما باید در هر شرایطی از انرژی های مان بهینه استفاده کنیم ؛ چرا که نه تنها آب بلکه مصرف برق و گاز نیز همزمان بیش از مصارف معمول و طبیعی باشد، اختلال ایجاد می شود.
450 هزار مشترک در گیلان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری قرار دارند.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.