حجت الاسلام ستار علیزاده عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: مراسم ویژه آغاز سال جدید و مصادف شدن آن با سالروز وفات امام هادی (ع) غروب امروز در امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان گیلان برگزار می شود.
وی اظهار داشت: قرائت دعاهای فرج و آل یاسین و پخش سخنرانی مقام معظم رهبری از ویژه برنامه های مراسم آغاز سال تحویل در امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص گیلان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان بیان کرد: سفره های هفت سین و هفت سین قرآنی و اسلامی در آستان مقدس امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برای برگزاری مراسم ویژه سال تحویل گسترانیده شده است.
وی با اشاره به حضور گسترده مردم در نوروز 96 در مراسم معنوی آغاز سال تحویل در جوار امام زادگان و بقاع متبرکه گیلان اظهار کرد: هر ساله بسیاری از زائران و هم استانی ه با حضور در امام زادگان سال جدید را آغاز می کنند.
وی با بیان این که مراسم سال تحویل در مرکز گیلان در بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) رشت برگزار می شود، یادآور شد: برگزاری مراسم ویژه سال تحویل در امام زادگان و بقاع متبرکه استان یکی از برنامه های اجرای طرح آرامش بهاری ویژه نوروز 97 است.
طرح نوروزی آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع متبرکه و امام زادگان به قطب فرهنگی و خدمات رسانی مطلوب و شایسته به مسافران و زائران، تقویت باورهای دینی با استفاده از فضای معنوی امامزادگان و ارتقاء سطح فکری و فرهنگی مردم در 260 بقعه متبرکه و امام زادگان استان گیلان به اجرا درآمده و تا 15 فروردین ادامه دارد.
این طرح کشوری برای هشتمین سال متوالی در راستای فرمایشات امام راحل مبنی بر این که مردم باید در جوار امام زادگان و بقاع متبرکه در آرامش زندگی کنند و در راستای منویات مقام معظم رهبری که فرمودند امام زادگان و بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، در حال اجراست.
استان گیلان دارای بیش از 940 بقعه متبرکه است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.