رضا علیزاده روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در گیلان تشکیل شده و تمامی دستگاه های اجرایی هماهنگی های لازم برای میزبانی از مسافران نوروزی را انجام داده اند.
وی با بیان اینکه امسال چهار هزار تخت اقامتی و پذیرایی در استان اضافه شده، اظهار داشت: افزون بر یک هزار و 900 واحد گردشگری و اقامتی با ظرفیت حدود 28 هزار تخت نیز در گیلان آماده میزبانی از مسافران هستند و اسکان موقت هم به این ظرفیت ها اضافه می شود.
علیزاده با یادآوری وجود 24 هزار تخت اقامتی و پذیرایی در استان طی نوروز گذشته گفت: گیلان می تواند حدود 860 هزار نفر شب اقامت را پذیرش کند.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، در 75 نقطه استان نیز نمایشگاه و ایستگاه های صنایع دستی با بیش از یک هزار غرفه دایر می شود تا محصولات صنایع دستی استان در سبد خرید مسافران نوروزی باشد.
وی با اشاره به ساماندهی، شناسایی، جهت دهی و شناسنامه دار کردن خانه مسافرها گفت: نگران نتیجه های ارائه خدمات با کیفیتی پایین و دیگر مسائل اجتماعی در این خانه مسافرها هستیم و می کوشیم با هماهنگی دستگاه های قضایی و انتظامی، این واحدها را ساماندهی کنیم.
تعداد تاسیسات گردشگری استان، یک هزار و 967 است که یک هزار و 600 واحد از این تعداد مراکز اقامتی در قالب هتل، هتل آپارتمان، مجتمع گردشگری، اقامتگاه های بومگردی و خانه مسافر است.
سال گذشته هفت میلیون و 302هزار و 836 نفر در گیلان اقامت داشته اند.
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.