به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا این روزها بیشتر مشتریان حاضر در بازار ساحلی به خرید کفش و لباس نو اقدام می کنند و بازاریان آستارا بعد از چندین ماه، ایام شلوغی را تجربه می کنند؛ خیابان های منتهی به بازار ساحلی آستارا با گره ترافیکی نیمه سنگینی مواجه است و علاوه بر شهروندان، خریدارانی از شهرستان های اردبیل، تبریز و تالش نیز در بازار حضور دارند.
مردم در ورودی بازار ساحلی از عرضه ماهی سفید، سیر، گردو و سبزی محلی استقبالی چشمگیر کردند و حال و هوای عید در تمام نقاط بازار دیده می شود.
محسن علایی از بازاریان آستارا گفت: پوشاک، لوازم خانگی و ملزومات عمومی سفر در ایام نوروز، مهمترین کالاهای مورد علاقه مسافران و گردشگران آستاراست.
وی افزود: تنوع اجناس عرضه شده در بازار ساحلی و قیمت مناسب و پایین کالاها به خصوص البسه در این بازار، زمینه رغبت حضور گردشگران را در آستارا فراهم کرده است.
وحید نعمانی از دیگر بازاریان جوان آستارا نیز گفت: این بازار همه ساله در اواخر تابستان و اواخر سال، رونق مضاعفی می گیرد ولی این رونق هیچگاه به افزایش قیمت منجر نشده زیرا وجود مغازه ها و واحدهای متعدد موجب شده که رقابت بین فروشندگان شدت گرفته و قیمت ها کنترل شود.
وی خاطرنشان کرد: از مسئولان انتظار داریم به تغییر بافت سنتی بازار اقدام کنند زیرا به عنوان مثال در حوادث احتمالی نظیر آتش سوزی، هیچ گونه محل ورود و خروجی برای خودروهای آتش نشانی در این بازار تعریف نشده است.
توحید ضاربیان مشتری یکی از واحدهای عرضه کننده لباس در بازار ساحلی آستارا نیز اظهار کرد: قیمت پوشاک در بازار ساحلی نسبت به دیگر اقلام مناسب است و چندین سال است لباس های عید را از این بازار تهیه می کنم.
عارف باباشپور رئیس اتاق اصناف آستارا نیز بیان کرد: 10 بازرس اتاق اصناف و صنعت، معدن و تجارت به صورت مداوم به کنترل قیمت و هرگونه تخلف مربوط به اصناف رسیدگی می کنند و تاکنون گزارش جدی از فروش با قیمت های نامتعارف ثبت نشده است.
وی با بیان اینکه طرح نظارتی نوروز 97 تا 31 فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد یافت، بیان کرد: در این طرح بر عرضه پوشاک، کیف و کفش، آجیل، خوار و بار، شیرینی، گوشت قرمز، مرغ و میوه و بر شرکت های مسافربری، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، واحدهای اقامتی، غذاخوری ها، تعمیرگاه و تعویض روغنی ها، انبار و سردخانه و نمایشگاه عرضه مستقیم کالا بازرسی می شود.
باباشپور تاکید کرد: شهروندان و مسافران در صورت مشاهده گرانفروشی، درج نشدن قیمت، صادر نشدن فاکتور و کم فروشی، مراتب را با تلفن 124 به اداره صنعت، معدن و تجارت یا با شماره 01344819767 به واحد بازرسی اتاق اصناف آستارا اطلاع دهند.
شهرستان آستارا با 91هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و با حدود پنج هزار واحد تجاری که اغلب در بازارچه ساحلی آن متمرکز است، به عنوان یکی از 20 شهر گردشگرپذیر کشور شناخته می شود.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.