به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی ولی پور روز یکشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی گیلان افزود: طرح ملی ایمنی و سلامت و امداد و نجات از طرح های جمعیت هلال احمر استان در نوروز 97 است که اجرای این طرح ها از 25 اسفند ماه جاری آغاز شده و تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد.
وی با بیان این که هجدهمین طرح ایمنی و سلامت در راستای وظیفه پیشگیری و آموزش همگانی جمعیت هلال احمر گیلان است، اظهار کرد: در اجرای این طرح پست های ایمنی و سلامت در 22 نقطه از مبادی ورودی شهرهای استان و مراکز جمعیت شهرهای بزرگ فعال شده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در 76 پست اجرا می شود، خاطر نشان کرد: در این طرح فضای دوستدار کودک در 16 پست، خیمه نماز در 16 جایگاه، مروجان ایمنی و آموزش در 22 پست و مروجان سلامت در 22 پست در نظر گرفته شده است.
ولی پور فراهم کردن محیطی برای بازی و سرگرمی کودکان و آشنایی با اصول و اهداف هلال احمر ، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع کمک به دیگران را از برنامه های فضای دوستدار کودک عنوان و اظهار کرد: در پست های ایمنی و آموزش نیز خدماتی شامل توزیع بروشور و اقلام فرهنگی، نقشه های استان ها، راهنمایی مسافران و خدمات امداد و کمک های اولیه ارائه می شود.
وی با بیان اینکه در پست های مروجان سلامت نیز خدماتی از جمله اندازاه گیری قند و فشار خون در نظر گرفته شده، ادامه داد: در خیمه های نماز امکاناتی از جمله اقامه نماز اول وقت، استراحتی کوتاه در مکان هایی که دسترسی به مسجد نیست و پاسخگویی به مسایل شرعی در نظر گرفته شده است.
وی درباره برنامه های ایمنی محور طرح ملی ایمنی و سلامت بیان کرد: پویش ملی نه به تصادفات جاده ای، اطلاع رسانی و معرفی نقاط پرخطر جاده ای، توزیع مطالب آموزشی و توصیه های رانندگی ایمن و امضای میثاق نامه پویش نه به تصادفات از برنامه های مهم در این رابطه است.
مدیرعامل هلال احمر استان گیلان با تشریح برنامه های طرح امداد و نجات این جمعیت خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح نیز در 22 پایگاه ثابت، پست موقت در سطح استان و 16 شعب هلال احمر در شهرستان های استان با همکاری 600 امدادگر آموزش دیده و داوطلب و 200 نفر از همکاران هلال احمر خدمات مورد نیاز را ارائه می دهند.
بر اساس آخرین آمار، شش هزار و 895 نفر به صورت داوطلبانه با جمعیت هلال احمر استان گیلان همکاری می کنند، 12 هزار و 360 نفر نیز از اعضای جوان هلال احمر گیلان در کانون های غنچه های هلال، دانش آموزی، دانشجویی و طلاب عضو هستند.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.