به گزارش خبرنگار ایرنا میر شمس مومنی زاده روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بندر انزلی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان اظهار کرد: بندرانزلی به دلیل موقعیت استراتژیک و هم مرز بودن با کشورهای حاشیه خزر و دارا بودن اداراتی چون بنادر و دریانوردی، شیلات، گمرک و منطقه آزاد اهمیت بیشتری نسبت به سایر شهرهای استان دارد.
وی با اشاره به افتتاح 2 پست اسکله در منطقه آزاد انزلی با اعتبار یک هزار میلیارد تومان با حضور رئیس جمهوری در فروردین ماه امسال افزود: کاستی های موجود به معنای آن نیست که کاری در بندرانزلی انجام نشده اما حق مردم انزلی بیش از اینهاست.
فرماندار بندرانزلی تاکید کرد: با توجه به مشکلات جدی تالاب بین المللی انزلی، احیای این تالاب به عنوان سرمایه بین المللی این شهرستان از دغدغه های اصلی مردم شهر ساحلی انزلی است.
وی با اشاره به آغاز بازسازی ورزشگاه فرسوده تختی بندرانزلی با اعتبار 20 میلیارد ریال در فاز اول یادآور شد: متاسفانه نرخ بیکاری در بندرانزلی با وجود همه ظرفیت های موجود بیشتر از سایر شهرهای استان است و معتقدم باید از همه ظرفیت ها در جهت رشد و توسعه همه جانبه شهرستان استفاده شود.
مومنی زاده با تاکید بر لزوم شناسایی ظرفیت های موجود در شهرستان برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به بهترین شکل ممکن گفت: با فعال سازی کارگروه های اشتغال و طرح تکاپو و بوم گردی در شهرستان بندرانزلی ، شاهد افزایش فرصت های شغلی و بهبود معیشت و اقتصاد مردم بندرانزلی خواهیم بود.
فرماندار انزلی به فرارسیدن ایام نوروز نیز اشاره و تاکید کرد: با توجه به استفاده مسافران و گردشگران از دریا در ایام نوروز و مشکلات موجود در ساماندهی سواحل، پرداخت دستمزد ناجیان غریق هر ساله با مشکلاتی روبرو می شود که از اکنون باید به فکر تامین منابع و پرداخت دستمزد ناجیان غریق برای تامین امنیت جانی گردشگران ورودی به استان باشیم .
مومنی زاده افزود: با توجه به ورود مسافران نوروزی در ایام نوروز به گیلان و خصوصا شهرستان بندرانزلی به عنوان یکی از مهمترین مقاصد سفر گردشگران ، باید حساسیت های لازم برای ارائه تسهیلات لازم به مسافران وجود داشته باشد تا شهروندان و مسافران با مشکلی مواجه نشده و با خاطره خوشی به شهر و دیار خود بازگردند.

***مسئولان استان نگاه ویژه ای به حل مشکلان بندرانزلی داشته باشند
در ادامه این جلسه امام جمعه شهرستان بندرانزلی نیز با اشاره به اینکه شهر ساحلی بندرانزلی مشکلات عدیده ای دارد، اظهار کرد: با وجود اینکه در برخی از موارد گام های خوبی برای اشتغال برداشته شده، اما اقتصاد شهرستان به دلیل برخی موارد رو به زوال است که باید با آن رسیدگی شود .
حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه بندرانزلی در حوزه های مختلف علمی، فناوری و ورزشی سرآمد دیگر شهرهای استان است، افزود: باید با زمین خواری در این شهرستان با قاطعیت برخورد شود اما متاسفانه در برخی موارد مماشات صورت گرفته است .
وی با اشاره به لزوم ریشه یابی مشکلات تیم ملوان بندرانزلی تاکید کرد: بخش قابل توجهی از مشکلات این تیم مربوط به مدیریت های گذشته است و با واگذاری مقطعی آن به مالک و یا سرمایه گذار ، مشکل این تیم پرافتخار و محبوب انزلی حل نمی شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان روز شنبه در بندرانزلی حضور یافت و شرکت در جلسه شورای اداری بندرانزلی ، نشست صمیمی با بانوان فعال در حوزه اجتماعی و فرهنگی، دیدار با اعضای تشکل های مردم نهاد و خبرنگاران از برنامه های سفر علی اصغر جمشیدنژاد در این شهرستان بود.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.