به گزارش خبرنگار ایرنا، بازارچه صنایع دستی بانوان ویژه زنان سرپرست خانوار با 110 مترمربع در دو طبقه و با هزینه ای حدود 250 میلیون تومان به بهره برداری رسیده که طبقه اول محل کارگاهی برای تولید صنایع دستی بانوان و طبقه دوم مکانی برای عرضه و فروش این تولیدات است.
ساختمان این بازارچه چوبی، بدون استفاده از هیچ گونه فلزی و ضد زلزله است.
شهردار رشت در مراسم افتتاح این بازارچه اظهار کرد: پروژه اولین بازارچه تولید و عرضه صنایع دستی بانوان در مسیر اهداف زنان سرپرست خانواده طراحی و اجرا شده است.
مسعود نصرتی خاطر نشان کرد: این قابلیت در رشت وجود دارد که در تمام پارک ها و فضاهای شهری بر اساس ظرفیت این کلانشهر، بازارچه هایی با این نوع ویژگی و مرتبط با اقلیم این منطقه داشته باشیم.
وی بیان داشت: ایجاد چنین بازارچه هایی در پارک ها تاثیر بسزایی در تولید اشتغال و عرضه محصولات صنایع دستی بدون واسطه و بهره مندی بیشتر پارک های شهری دارد.
شهردار کلانشهر رشت با بیان این که در احداث ساختمان بازارچه دائمی تولید و عرضه صنایع دستی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شده، تصریح کرد: بایستی با بهره مندی از بخش خصوصی این نوع بازارچه ها را در سایر بوستان های شهر رشت (ایجاد سالی دو بازارچه در بوستان ها) داشته باشیم.
محمدحسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز با اشاره به اهتمام استانداری و امور بانوان استانداری گیلان برای ایجاد اولین بازارچه عرضه تولیدات صنایع دستی بانوان گفت: این بازارچه مکان مناسب برای فروش دست ساخته های بانوان در زمینه صنایع دستی است.
فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی نیز بیان داشت: برپایی چنین بازارچه هایی در پارک ها اقدام ارزشمندی در زمینه حمایت از بانوان است.
وی با مهم دانستن افزایش این بازارچه ها در سال 97 در بوستان های رشت تصریح کرد: در این بازارچه ها تولیدات بانوان هنرمند در زمینه صنایع دستی بدون واسطه از سوی مردم و گردشگران خریداری می شود.
معاون عمرانی فرماندار رشت نیز در این مراسم در سخنانی بیان داشت: فراهم سازی فضا و بستری برای همه بانوان از جمله زنان آسیب پذیر برای ارائه توانمندی های هنری آنان در زمینه صنایع دستی از اهداف و برنامه های حوزه زنان است.
مونا ابروفراخ اظهار کرد: ساخت چنین بازارچه هایی در کنار بوستان های شهری و روستایی در افزایش درآمد خانواده ها کمک کننده است.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.