به گزارش روز جمعه واحد اطلاع رسانی پلیس گیلان به ایرنا سرهنگ ایرج محمدخانی اظهار داشت: کلاهبرداران اینترنتی با بهره جستن از مطالبی جذاب نظیر اعطای جوایز متنوع به مسافران نوروزی و یا فروش بلیط نازل تر از قیمت‌متعارف، تلاش می‌کنند شهروندان را به سایت‌های جعلی هدایت و با سرقت اطلاعات حساب بانکی آنان، مبالغ زیادی را به صورت غیر مجاز برداشت کنند.
وی با تاکید بر اینکه سایت‌های جعلی شبیه به سایت اصلی است و ازنظر ظاهری تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، به کاربران توصیه کرد که همیشه آدرس سایت‌های بانکی و سایر سایت‌های مهم را شخصاً در آدرس بار مرورگر تایپ نموده و از باز کردن لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف و یا در شبکه‌های اجتماعی ارائه‌شده، جداً خودداری کرده و نسبت به استفاده از پروتکل https دقت و حساسیت بیشتری به خرج دهند.
سرهنگ محمدخانی خطاب به مسافران نوروزی نیز گفت برای تهیه بلیط به مراکز و سایت‌های مجازی که در پورتال رسمی هر یک از مراکز حمل‌ونقل عمومی مثل هواپیمایی کشوری، حمل‌ونقل ریلی و حمل‌ونقل جاده‌ای معرفی شده، مراجعه و خرید بلیط از سایت‌های واسط که به‌صورت غیرمجاز اقدام به فروش بلیط و بعضاً گران‌تر از قیمت مصوب می کنند، اجتناب ورزند.
رئیس پلیس فتا گیلان در ادامه گفت: یکی دیگر از شگردهای مجرمانه‌ای که می‌تواند بسترساز سوءاستفاده از هموطنان شود، رزرو هتل و تورهای مسافرتی و گردشگری است.
وی ادامه داد: برخی از تورهای گردشگری که فاقد مجوز لازم هستند، با وعده‌ها و تبلیغات فریبنده ، علاقه‌مندان و مسافران نوروزی را ترغیب به ثبت‌نام کرده و با شعار اقامت در بهترین هتل‌ها، گشت‌وگذار در شهرهای مختلف کشور سعی می کنند اهداف خود را محقق کنند.
سرهنگ محمدخانی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش دهند.
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.