به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد احمدی روز چهارشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی برای سایت تخلیه زباله سراوان رشت در فرمانداری اظهار کرد: برای انجام کارهای خوب باید در کنار هم باشیم ، گرفتن عیب و ایرادهای همدیگر خیلی هنر نیست.
وی با توصیه این که دست اندرکاران دستگاه ها در شهرستان رشت برای رفع مشکل منطقه سراوان رشت و سایر موضوعات نگاه بخشی نداشته باشند، افزود: درباره مشکل دفن زباله سراوان رشت باید واقعیت ها را بیان کنیم، این که چه اقداماتی انجام گرفته و چه محدودیت هایی داریم باید بیان شود.
فرماندار شهرستان رشت با اشاره به مشکلات در محل دفن زباله در سراوان رشت خاطر نشان کرد: شیرابه های این محل به محیط زیست آسیب می رساند، بنابراین رفع مشکلاتی این چنینی همت همه ما را می طلبد.
وی با ابراز عذرخواهی از مردم سراوان برای این معضل متذکر شد:همه بایستی کمر همت را برای رفع مشکلات سراوان و آرامش مردم این منطقه ببندیم.
احمدی با تاکید بر این مطلب که تصمیماتی که در این جلسه گرفته می شود حتما پی گیری های لازم را خواهیم داشت، تصریح کرد: اراده بر این است که هر کدام از ما با ظرفیت هایی قانونی که در اختیار داریم برای رفع مشکلات اقدام کنیم.
واگذاری هفت هزار و 500 مترمربع زمین در کنار سایت سراوان به شهرداری رشت برای ایجاد تصفیه خانه، اتصال شیرابه از رمپ به تصفیه خانه، مدیریت و کاهش بوی کود آلی، احداث سوله تخمیر، روند اجرا و بهره برداری پروژه توسعه آبرسانی روستای سراوان از موارد مورد بحث و بررسی در جلسه کمیته برنامه ریزی برای سایت تخلیه زباله سراوان رشت بود.
به گزارش ایرنا ، جنگل های سراوان رشت با زیبایی های شگفت انگیزش، افزون بر سه دهه است که محلی برای تخلیه زباله های این کلانشهر و برخی از شهرهای اطراف شده، به طوری که شیرابه های ناشی از زباله ها و بوی تعفن آن، موجب رنجش اهالی این منطقه شده است.
دفع زباله در سراوان رشت، هر چند وقت، موجب اعتراضات مردم منطقه می شود به طوری که طی چند روز گذشته تعدادی از اهالی در اعتراض به وضعیت نابسامان دفن زباله، مقابل درب ورودی محل انباشت ایستاده و راه عبور ماشین های حمل زباله را بستند اما با حضور مسئولان و بیان قول هایی، بار دیگر عقب نشستند.
پیش از این نیز سال گذشته مردم در اعتراض به تخلیه و دفن غیربهداشتی زباله در سراوان رشت، راه را برای عبور کامیون های حمل زباله بسته بودند که با انجام برخی اقدامات، دست از اعتراض برداشتند.
در زمان حاضر، حجم زیادی از زباله در منطقه سراوان در 17 کیلومتری رشت مدفون شده؛ روزانه نیز 650 تا 750 تن زباله از کلانشهر رشت و 300 تا 400 تن زباله از برخی شهرهای اطراف گیلان برای دفن به این محل انتقال داده و هر روز بر حجم زباله افزوده می شود.
شیرابه های ناشی از زباله در محل دفن، به شدت نگران کننده است به گفته برخی از اهالی، شیرابه ها به رودخانه سیاهرود (رودخانه ای زیبا در دل جنگل سروان) و در ادامه به رودخانه های گوهر رود و زرجوب سرازیر می شود.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.