به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حمید رضا کریمی روز سه شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: از این تعداد وقف جدید، پنج مورد به اسم یک واقف به ثبت رسیده است.
وی خاطر نشان کرد: این وقف در حوزه نیات قرآنی، روضه سیدالشهدا، تاسیس یک مرکز شبانه روزی و کمک به نیازمندان به ثبت رسیده است.
وی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به هشتمین مرحله از اجرای طرح آرامش بهاری در 70 بقعه متبرکه و امام زادگان شهرستان رشت تصریح کرد: این طرح همزمان با سراسر کشور و استان از 25 ماه جاری آغاز و تا پانزدهم ماه آینده (فروردین 97) ادامه دارد.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت خاطر نشان کرد: تبدیل بقاع متبرکه و امام زادگان به قطب فرهنگی و خدمات رسانی مطلوب و شایسته به مسافران و زائران از اهداف اجرای طرح آرامش بهاری است.
وی با بیان این که در اجرای طرح آرامش بهاری برنامه های مختلف رفاهی و فرهنگی در نظر گرفته شده ، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه بعد از هفت سال از برگزاری این طرح از کمیت خارج شده و به کیفیت پرداخته است.
حجت الاسلام و الاسلام کریمی با اشاره به برپایی خیمه های معرفت و برگزاری برنامه های مختلف در این خیمه ها در اجرای طرح آرامش بهاری خاطر نشان کرد: 28 مبلغ اعزامی از قم و 50 مبلغ بومی در این باره همکاری دارند.
وی با بیان برگزاری برنامه های مختلف برای کودکان و نوجوانان در خیمه های معرفت اظهار کرد: غرفه های خیمه های معرفت به پنج بخش تقسیم شده که بزرگترین آن مربوط به کودکان و نوجوانان است که برنامه های ویژه ای تدارک دیده شده است.
وی افزود: برپایی سفره هفت سین اسلامی در امام زادگان و بقاع متبرکه، برگزاری مراسم ویژه سال تحویل با دعای آل یاسین، سخنرانی، برپایی مراسم های ویژه ای با توجه به مزین شدن ایام نوروز به نام سه نفر از اهل بیت (شهادت امام هادی (ع) در اول نوروز، سالروز ولادت امیرالمومنین (ع) در یازدهم فروردین و وفات حضرت زینب در سیزدهم نوروز) از دیگر برنامه ها در اجرای طرح آرامش بهاری است.
طرح آرامش بهاری در 260 بقعه متبرکه و امام زادگان گیلان برگزار می شود.
استان گیلان دارای 940 بقعه متبرکه است.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.